Articolul precedent |
Articolul urmator |
261 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-28 19:52 |
SM ISO690:2012 VECHIU, Cosmin-Gabriel. Impactul investigației în predarea cursurilor teoretice în instituțiile de învățământ superior de educație fizică și sport. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 105-106. ISBN 978-9975-131-65-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția a 3-a, 2018 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" 3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 105-106 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere. Investigația, ca metodă de predare a cursurilor teoretice aferente planurilor de învățământ din cadrul programelor de studii de la instituțiile de învățământ superior de educație fizică și sport oferă studențior posibilitatea de a aplica în mod creativ cunoștințele acumulate, în situatii noi și diverse, pe parcursul unei ore academice. Metoda investigației presupune definirea unei sarcini de lucru cu instructiuni precise, înțelegerea acesteia de către studenți înainte de a trece la soluționarea propriu-zisă prin care studentul demonstrează și exersează, totodată, o diversitate de cunoștințe și capacități în contexte variate. Cursurile teoretice sunt, de fapt, științe care cuprind, prin definiţie, un sistem de cunoştinţe, un proces de cercetare, dar şi persoanele implicate în cadrul acestui proces. Investigația asigură, de asemenea, posibilitatea studentului de a se implica activ în procesul de învățare, ceea ce conferă cunoștințelor proprii un caracater operațional accentuat. De asemenea, investigația stimulează inițiativa studenților pentru luarea deciziilor, oferind un nivel de înțelegere mult mai compexă asupra evenimentelor și fenomenelor studiate, motivând în același timp studenții în realizarea activităților propuse. Investigaţia poate fi definită ca "procesul intenţionat de diagnosticare de probleme, prin criticarea experimentelor şi identificarea alternativelor, planificarea investigaţiilor, emiterea de ipoteze de cercetare, căutarea de informaţii, construirea de modele, dezbateri cu colegii și formarea de argumente coerente". Scopul cercetării constă în a identifica impactul investigatiei, ca metodă eficientă în predarea cursurilor teoretice din cadrul programelor de studii de la instituțiile de învățământ superior de educație fizică și sport, reflectând prin studiul realizat, componentele esențiale necesare pentru a se aplica în auditoriu această metodă, în direcția obținerii rezultatelor așteptate în procesul de învățare al studenților de la instituțiile de învățământ superior de profil. Metodologia cercetării a presupus analiza literaturii de specialitate, observația, metoda grafică și sondajul sociologic. Concluzii. În predarea cursurilor teoretice, este importantă identificarea distincţiei dintre conţinutul cerut pentru a fi abordat prin investigaţie mai întâi de cadrele didactice şi apoi de către studenți, precum şi tehnica de investigaţie utilizată de către profesori pentru a sprijini studenții să înveţe aceste discipline de studii. Cadrele didactice trebuie să pregătească şi să ajute studenții în efectuarea de investigaţii, planuri, să ofere platforme posibile pentru cercetare, să descrie sensul procesului, să prezinte anumite modele de bune practici și să ofere feedback-ul. |
||||||
Cuvinte-cheie predare, învăţare, cursuri teoretice, investigaţie, cunoştinţe, teaching, learning, theoretical training, investigation, knowledge |
||||||
|