Impactul investigației în predarea cursurilor teoretice în instituțiile de învățământ superior de educație fizică și sport
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
261 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-28 19:52
SM ISO690:2012
VECHIU, Cosmin-Gabriel. Impactul investigației în predarea cursurilor teoretice în instituțiile de învățământ superior de educație fizică și sport. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 105-106. ISBN 978-9975-131-65-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 3-a, 2018
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018

Impactul investigației în predarea cursurilor teoretice în instituțiile de învățământ superior de educație fizică și sport

The impact of investigation in the teaching of theoretical courses in higher education institutions of physical education and sport


Pag. 105-106

Vechiu Cosmin-Gabriel
 
Necunoscută, România
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2022


Rezumat

Introducere. Investigația, ca metodă de predare a cursurilor teoretice aferente planurilor de învățământ din cadrul programelor de studii de la instituțiile de învățământ superior de educație fizică și sport oferă studențior posibilitatea de a aplica în mod creativ cunoștințele acumulate, în situatii noi și diverse, pe parcursul unei ore academice. Metoda investigației presupune definirea unei sarcini de lucru cu instructiuni precise, înțelegerea acesteia de către studenți înainte de a trece la soluționarea propriu-zisă prin care studentul demonstrează și exersează, totodată, o diversitate de cunoștințe și capacități în contexte variate. Cursurile teoretice sunt, de fapt, științe care cuprind, prin definiţie, un sistem de cunoştinţe, un proces de cercetare, dar şi persoanele implicate în cadrul acestui proces. Investigația asigură, de asemenea, posibilitatea studentului de a se implica activ în procesul de învățare, ceea ce conferă cunoștințelor proprii un caracater operațional accentuat. De asemenea, investigația stimulează inițiativa studenților pentru luarea deciziilor, oferind un nivel de înțelegere mult mai compexă asupra evenimentelor și fenomenelor studiate, motivând în același timp studenții în realizarea activităților propuse. Investigaţia poate fi definită ca "procesul intenţionat de diagnosticare de probleme, prin criticarea experimentelor şi identificarea alternativelor, planificarea investigaţiilor, emiterea de ipoteze de cercetare, căutarea de informaţii, construirea de modele, dezbateri cu colegii și formarea de argumente coerente". Scopul cercetării constă în a identifica impactul investigatiei, ca metodă eficientă în predarea cursurilor teoretice din cadrul programelor de studii de la instituțiile de învățământ superior de educație fizică și sport, reflectând prin studiul realizat, componentele esențiale necesare pentru a se aplica în auditoriu această metodă, în direcția obținerii rezultatelor așteptate în procesul de învățare al studenților de la instituțiile de învățământ superior de profil. Metodologia cercetării a presupus analiza literaturii de specialitate, observația, metoda grafică și sondajul sociologic. Concluzii. În predarea cursurilor teoretice, este importantă identificarea distincţiei dintre conţinutul cerut pentru a fi abordat prin investigaţie mai întâi de cadrele didactice şi apoi de către studenți, precum şi tehnica de investigaţie utilizată de către profesori pentru a sprijini studenții să înveţe aceste discipline de studii. Cadrele didactice trebuie să pregătească şi să ajute studenții în efectuarea de investigaţii, planuri, să ofere platforme posibile pentru cercetare, să descrie sensul procesului, să prezinte anumite modele de bune practici și să ofere feedback-ul.

Introduction. The investigation, as a method of teaching theoretical courses related to curricula within the programs of studies in higher education institutions of physical education and sport, offers the possibility for students to creatively apply their accumulated knowledge in new and diverse situations during an academic hour. The method of investigation involves defining a task with precise instructions, understanding it by the students before moving to the proper resolution through which the student demonstrates, and exercises at the same time a variety of knowledge and skills in various contexts. The theoretical courses are, in fact, sciences that comprise, by definition, a knowledge system, a research process, but also those involved in this process. The investigation also ensures, the opportunity of the student to be actively involved in the learning process, which gives his / her own knowledge an accentuated operational character. The investigation also stimulates students' decision-making initiative, providing a much more comprehensive level of understanding on the events and phenomena studied, while motivating students to carry out the proposed activities. The investigation can be defined as "the intentional process of diagnosing problems by criticizing experiments and identifying alternatives, planning investigations, the issuance research assumptions, information searches, building of models, debate with colleagues, and the formation of coherent arguments". The purpose of research consists in to identify the impact of the investigation as an effective method in teaching the theoretical courses within the studies programs in the higher education institutions of physical education and sport, reflecting through the realized study, the essential components necessary to apply this method into the auditorium, in order to obtain the expected results in the learning process of the students from the higher education institutions in the field. The methodology of research assumed the analysis of the specialized literature, the observation, the graphic method and the sociological survey. Conclusions. In teaching theoretical courses, it is important to identify the distinction between the content requested to be approached by investigation first of all by the teachers and then by the students, as well as the investigative technique used by the teachers in order to support students learn these subjects of studies. Teachers should prepare and help students in conducting investigations, plans, to offer platforms possible for research, to describe the meaning of the process, to present certain models of good practice, and provide feedback.

Cuvinte-cheie
predare, învăţare, cursuri teoretice, investigaţie, cunoştinţe,

teaching, learning, theoretical training, investigation, knowledge