Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-20 14:39 |
![]() GHIȚĂ, Maria Georgeta. Particularitățile socio-afective ale adolescenților supuși bullying -ului în mediul școlar . In: Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie, 16 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 327-333. ISBN 978-9975-46-545-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie 2021 | ||||||
Conferința "Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie" Chişinău, Moldova, 16 aprilie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 327-333 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Afectivitatea este o componenta esentială si indispensabilă a sistemului psihic uman, la fel de necesara si logic determinată ca și oricare altă componentă: cognitivă, motivațională, volitivă etc. În această calitate ea trebuie să posede atributele generale ale psihicului - de a fi o modalitate specifică de relationare cu lumea si cu propriul Eu, de a avea o valoare informational-reflectorie, respectiv de a semnaliza si semnifica ceva, de a îndeplini un rol reglator specific, mai mult sau mai putin evident.[4,p.544] Inadaptabilitatea socială este mai dureroasă și mai explicită atunci cănd se manifestă întrunul dintre cele mai periculoase momente din viața unui copil: incercarea de a fi acceptat într-un grup. Este un moment periculos, pentru că atunci copilul este îndrăgit sau urăt, simte sau nu că aparține grupului și toate acestea sunt făcute publice. Descoperirile au arătat că este extrem de important pentru adaptarea în sociatate să se observe, să se interpreteze și să se reacționeze în raport cu aluziile emoționale sau interpersonale. Este sfășietor să vedem că un copil este izolat de ceilalți, el dorindu-și să se integreze, dar nefiind acceptat și acest lucru fiind universal valabil. Chiar și copiii cei mai îndrăgiți sunt uneori respinși - un studiu făcut pe copiii de clasa a doua si a treia a arătat că,în 26% din cazuri, copiii cei mai îndrăgiți sunt respinși atunci cănd încearca să intre într-un grup deja format.[3,p.167] |
||||||
Cuvinte-cheie violență la școală, coexistență la școală, educaţie socio-emoţională, school violence, school coexistence, socio-emotional education |
||||||
|