Privire de ansamblu asupra educației pentru diversitate
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
411 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-24 18:26
SM ISO690:2012
GEORGESCU, Patricia-Maria. Privire de ansamblu asupra educației pentru diversitate. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 208-217. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Privire de ansamblu asupra educației pentru diversitate


Pag. 208-217

Georgescu Patricia-Maria
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

Diversity requires the development in schools of some education programs for democratic citizenship that respond to differences within and between peoples. In the process of unfolding these programs, educators should address various specific terms: multiculturalism, interculturality, democratic citizenship, cultural diversity, intercultural dialogue, acceptance, tolerance, unity, values, principles. By using pedagogical strategies appropriate to the level of development, teachers must guide students to a deeper understanding of these concepts, which will lead to the acquisition of the values and principles of education for diversity.

Diversitatea impune dezvoltarea în școală a unor programe de educație pentru cetățenie democratică, ce vor răspunde diferențelor din interiorul și dintre popoare. În procesul de implementare a acestor programe, educatorii ar trebui să abordeze diverși termeni specifici: multiculturalitare, interculturalitate, cetățenie democratică, diversitate culturală, dialog intercultural, acceptare, toleranță, unitate, valori, principii. Prin utilizarea unor strategii pedagogice adecvate nivelului de dezvoltare, cadrele didactice trebuie să îi îndrume pe elevi la o înțelegere din ce în ce mai aprofundată a acestor concepte, ceea ce va conduce la însușirea valorilor și principiilor educației pentru diversitate.

Cuvinte-cheie
differences, diversity, education,

diferenţe, diversitate, educaţie