Aspectele educative a artei în contextul postmodernismului
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
415 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-02 21:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036:7 (44)
Воспитание. Обучение. Образование (14707)
ИСКУССТВО. РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. СПОРТ (5940)
SM ISO690:2012
PLATIȚA, Mihaela. Aspectele educative a artei în contextul postmodernismului . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 294-300. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.1, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Aspectele educative a artei în contextul postmodernismului

Educational aspects of art in the context of postmodernism

CZU: 37.036:7

Pag. 294-300

Platița Mihaela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 mai 2022


Rezumat

As a cultural model, postmodernism in the context of art education promotes a new way of understanding the relationship between knowledge and experience, between theory and practice at the level of human action. Postmodernism records a rupture with modernism that tended to treat separately these two basic elements of the human means of expression, but also a continuity between these elements, because achieving a synthesis between theory and practice requires a greater deepening and mastery. Postmodernity caused a profound dissolution of social structures, axiological landmarks than the one caused by the modern era, which meant a release of societies from the suffocating frameworks of the medieval world.

Cuvinte-cheie
education, culture, pedagogy, postmodernism