Articolul precedent |
Articolul urmator |
415 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-02 21:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036:7 (44) |
Воспитание. Обучение. Образование (14707) |
ИСКУССТВО. РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. СПОРТ (5940) |
SM ISO690:2012 PLATIȚA, Mihaela. Aspectele educative a artei în contextul postmodernismului . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 294-300. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036:7 | ||||||
Pag. 294-300 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
As a cultural model, postmodernism in the context of art education promotes a new way of understanding the relationship between knowledge and experience, between theory and practice at the level of human action. Postmodernism records a rupture with modernism that tended to treat separately these two basic elements of the human means of expression, but also a continuity between these elements, because achieving a synthesis between theory and practice requires a greater deepening and mastery. Postmodernity caused a profound dissolution of social structures, axiological landmarks than the one caused by the modern era, which meant a release of societies from the suffocating frameworks of the medieval world. |
||||||
Cuvinte-cheie education, culture, pedagogy, postmodernism |
||||||
|