Information technologies inside and outside the classroom
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
344 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-06-06 19:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37:004 (18)
Воспитание. Обучение. Образование (14823)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4270)
SM ISO690:2012
ONECI, Andra, JOIȚA, Maria-Magdalena. Information technologies inside and outside the classroom. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice, 18-22 iunie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 157-163. ISBN 978-9975-46-541-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p157-163
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice 2021
Conferința "Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice"
Chisinau, Moldova, 18-22 iunie 2021

Information technologies inside and outside the classroom

Tehnologiile informaționale în interiorul și în afara sălii de clasă

DOI:https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p157-163
CZU: 37:004

Pag. 157-163

Oneci Andra1, Joița Maria-Magdalena2
 
1 “Radu cel Mare” Găești Secondary School,
2 Number 156 Secondary School, Bucharest
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

Tehnologia este un mijloc de îndeplinire a unei sarcini, în principal prin utilizarea de procese, metode sau cunoștințe tehnice. Importanța tehnologiei în legătură cu orice tip de dezvoltare este recunoscută pe scară largă, mai ales dacă se ia în considerare contextul mondial actual Covid-19. Tranziția de la procesul de predare-învățare standardizat la cel digitalizat nu a fost ușoară. Tehnologia informației și tehnologia educațională sunt acum utilizate pe scară largă în școli și se referă la o multitudine de software și hardware utilizate în timpul lecțiilor. Învățarea devine eficientă atunci când elevii sunt implicați activ, colaborează, sunt responsabili de procesul lor de învățare, devin gânditori critici și rezolvă probleme creativ. Gândirea științifică apare atunci când se combină gândirea despre conținutul științei și setul de procese de raționament care pătrund în domeniul științei: inducția, deducția, proiectarea experimentală, raționamentul cauzal, formarea conceptelor,testarea ipotezelor s.a.m.d. În același timp, profesorii își continuă online procesul de învățare pe tot parcursul vieții, proiectează lecții digitale, gamifică lecțiile, obțin rezultate în timp real, fac parte din colectivul de cadre didactice de la școală și,de asemenea, dintr-un colectiv mai mare, mai divers, un colectiv virtual de cadre didactice. În concluzie, scopul utilizării tehnologiei în interiorul și în afara sălii de clasă este perceput ca o modalitate de individualizare a educației și de dezvoltare a competențelor și abilităților cognitive ale elevilor.

Technology is a means of accomplishing a task mainly by using technical processes, methods, or knowledge.The importance of technology in connection with any type of development is widely recognized, especially having considering nowadays’ worldwide Covid-19 context.The passage from standardized to digitalized teaching-learning process hasn’t been easy. Information technology and educational technology are now extensively being used in schools and refer to a wide multitude of teaching-and-learning–related software and hardware used during the lessons. Learning becomes effective when the students are actively engaged, are collaborating with one another, are in charge of their learning process, become critical thinkers and creative problem-solvers. Scientific thinking appears when thinking about the content of science and the set of reasoning processes that permeate the field of science: induction, deduction, experimental design, causal reasoning, concept formation, hypothesis testing, and so on, are combined. Simultaneously, teachers continue their lifelong learning process online, design digital lessons, gamify lessons, obtain real time results, are part of the staffroom at school and also part of a larger, more diverse, virtual staffroom. In conclusion, the goal of using technology inside and outside the classroom is perceived as a way to individualize education and to develop students’ competences and cognitive skills.

Cuvinte-cheie
inovaţie, tehnologie, proiecte de cercetare etc.,

innovation, technology, research projects