Aspecte ale elaborării matricei de specificații pentru testele de evaluare sumativă
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
470 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 20:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.279.6/.7:371.263 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14381)
SM ISO690:2012
BOCANCEA, Viorel. Aspecte ale elaborării matricei de specificații pentru testele de evaluare sumativă. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 1(27), pp. 72-79. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.72-79
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(27) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Aspecte ale elaborării matricei de specificații pentru testele de evaluare sumativă

Aspects of developing the specification matrix for summative evaluation tests

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v27i1.72-79
CZU: 371.279.6/.7:371.263

Pag. 72-79

Bocancea Viorel
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2022


Rezumat

Axarea curriculumului național pe competențe (edițiile 2010 și 2019) a înaintat în prim plan problema evaluării nivelului de formare a competențelor. Elaborarea matricei de specificații pentru testele de evaluare sumativă reprezintă un subiect discutat în ultimul deceniu. În articol se analizează diferite abordări privitor la structura matricei de specificații și rolul acesteia în elaborarea testelor de evaluare sumativ

Focusing the national curriculum on competences (2010 and 2019 editions) brought to the fore the issue of assessment of the competences training level. The development of the specification matrix for summative assessment tests has been a topic of discussion in the last decade. The article discusses different approaches to the structure of the specification matrix and its role in the development of summative assessment tests

Cuvinte-cheie
evaluare, matrice de specificaţii, domenii cognitive, unităţi de competenţă, unități de conținut,

assessment, specification matrix, cognitive domains, units of competence, units of content