Teorii despre industria muzicală: analiza abordărilor socio-culturologice
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
325 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-26 13:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.74:78+78:338.45(091) (1)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (791)
Музыка (1810)
Производство продукции и услуг по отраслям народного хозяйства (1512)
SM ISO690:2012
BADICU, Iurie, COMENDANT, Tatiana. Teorii despre industria muzicală: analiza abordărilor socio-culturologice. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 4(41), pp. 261-266. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 4(41) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Teorii despre industria muzicală: analiza abordărilor socio-culturologice

The theories about the music industry: analysis of socioculturological appoaches

CZU: 316.74:78+78:338.45(091)

Pag. 261-266

Badicu Iurie, Comendant Tatiana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2022


Rezumat

Cercetarea abordărilor social-culturologice ale industriei muzicale este motivată de actualitatea şi importanţa fenomenului vizat. Prin demersul nostru ştiinţifi c ne propunem să sistematizăm teoriile care oferă răspunsuri ştiinţifice la problemele existente ale industriei muzicale. Aprecierea complexă a semnifi caţiei şi confl uenţei dintre muzică şi industrie s-a realizat prin analiza teoriilor şi conceptelor social-culturologice încadrate în diferite paradigme socio-culturale şi socio-economice, care au avut în vizorul cercetării atât aspecte evolutive ale activităţii muzicale din lume cât şi aspecte de conţinut, funcţionalitate şi impact cultural asupra societăţii. Rezultatul cercetării, obţinut în urma analizei a peste o sută de surse bibliografi ce tematice, stabileşte traseul evoluţiei diferitor concepte şi teorii despre industria muzicală, evidenţiază cele mai relevante teorii şi sistematizează bibliografi a de referinţă pentru o reconsiderare proprie a termenului de industrie muzicală.

The study of the socio-cultural approaches of the music industry is motivated by the topicality and importance of the targeted phenomenon. Through our scientifi c approach we aim to systematize the theories that provide scientifi c answers to the existing problems of the music industry. The comprehensive assessment of the signifi cance and confl uence between music and industry was made by analyzing the theories and socio-cultural concepts framed in different socio-cultural and socio-economic paradigms, which focused on research both evolutionary aspects of music activity in the world and aspects of content, functionality and cultural impact on society. The research result, obtained from the analysis of over a hundred thematic bibliographic sources, establishes the evolution of different concepts and theories about the music industry, highlights the most relevant theories and systematizes the reference bibliography for a reconsideration of the term music industry.

Cuvinte-cheie
industria muzicală, teorii, concepte, fenomen socio-cultural, bibliografie, reconsiderarea industriei muzicale,

music industry, theories, concepts, socio-cultural phenomenon, bibliography, reconsideration of the music industry