Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
452 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 19:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091:94 (2) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2026) |
Всеобщая история (525) |
SM ISO690:2012 SCUTARU-GUŢU, Adela. Istorie locală pentru elevi – cercetare pentru descoperirea identității și promovarea reconcilierii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 1(131), pp. 36-39. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226462 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(131) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6226462 | ||||||
CZU: 373.091:94 | ||||||
Pag. 36-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În pofida numeroaselor modernizări educaționale, manualele școlare și abordările la clasă adesea plătesc un tribut ”istoriei mari”, lăsând în umbră rolul omului comun, al familiilor și comunităților. În plus, oarecum involuntar, se pune accentul pe contradicții majore, care duc la confruntări și tensiuni de diversă amploare. Fără a nega aceste abordări deja bine încetățenite, comunitatea academică și civică propune mai multe inovații, care ar stimula dialogul deschis între generații și culturi și care ar promova reconcilierea cu trecutul și proiecții mai democratice în viitor. Concursul de cercetare pentru elevi, dezvoltat în baza experienței europene și promovat de rețeaua EUSTORY și în Moldova, cu suportul Ministerului German al Afacerilor Externe, a ajuns la a treia ediție. În acest demers ambițios elevii sunt încurajați să descopere elemente de ”istorie mică, la firul ierbii” la nivel de persoane, familii, comunități, importante ca elemente ale ”istoriei mari”, care pot influența atitudini și valori ale oamenilor din diverse generații, pot participa la impulsionarea unui discurs public în probleme sensibile cum este identitatea, contribuind la parcursul democratic al țării. Articolul prezintă niște practici, sperăm noi, utile. |
||||||
Cuvinte-cheie istorie locală, istorie orală, învăţare prin cercetare, local history, oral history, research-based-learning |
||||||
|