Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-26 18:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.022 (52) |
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1236) |
![]() GRIGOR, Ina. Invățarea personalizată – concept și proces in sistemul de idei al lui Larry Cuban. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 64-70. ISBN 978-9975-56-934-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021 | ||||||
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională" Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.022 | ||||||
Pag. 64-70 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The presented article reflects L. Cuban’s conception of personalized learning, which is seen as a continuum, which includes different learning approaches and ways of implementing technologies, oriented towards specific results for a student. The extreme sides of the continuum are associated with learning environments in which one of the educational subjects predominates: the educable or the educator. Depending on the learning environment, it seeks to answer the main questions that determine the personalization of learning: why, how, what, when to learn. |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-150079</doi_batch_id> <timestamp>1719030497</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> </head> <body> <collection> <collection_metadata> <full_title>Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională</full_title> </collection_metadata> <collection_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <isbn>978-9975-56-934-7</isbn> </collection_issue> <collection_article publication_type='full_text'><titles> <title>Invățarea personalizată – concept și proces in sistemul de idei al lui Larry Cuban</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Ina</given_name> <surname>Grigor</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <pages> <first_page>64</first_page> <last_page>70</last_page> </pages> </collection_article> </collection> </body> </doi_batch>