Studiul particularităţilor de fabricare a brânzeturilor cu pastă tare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
427 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-30 20:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
637.354 (3)
Продукты животноводства и охоты (307)
SM ISO690:2012
BORŞ, Doiniţa. Studiul particularităţilor de fabricare a brânzeturilor cu pastă tare. In: Tezele celei de-a : 68-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, Ed. 68, T, 20 mai 2015, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2015, Ediția 68, T, p. 113.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a
Ediția 68, T, 2015
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor și masteranzilor"
68, T, Chişinău, Moldova, 20 mai 2015

Studiul particularităţilor de fabricare a brânzeturilor cu pastă tare

CZU: 637.354

Pag. 113-113

Borş Doiniţa
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 ianuarie 2022


Rezumat

Brânzeturile reprezintă unul din cele mai valoroase produse alimentare. Datorită unor procese tehnologice se obţine o concentraţie a celor mai importanţi compuşi ai laptelui – grăsimii şi proteinelor, care mai apoi pot fi păstrate luni şi chiar ani întregi. Cercetările au fost întreprinse cu scopul de a studia particularităţile de fabricare a brânzeturilor cu pastă tare produse în cadrul Întreprinderii S.A. ” Milk-Mark”. Reieşind din scopul cercetărilor s-au examinat următoarele obiective: • Indicii organoleptici ai brânzeturilor cu pastă tare; • Indicii fizico-chimici a produselor finite maturate; • Eficienţa economică a fabricării brânzeturilor cu pastă tare. Cercetările s-au efectuat la întreprinderea de lapte S.A.”Fabrica de Unt din Floreşti” în perioada de septembrie - octombrie 2014. În calitate de material de cercetare a servit brânzeturile cu pastă tare : De Olanda, Rossiiskii, De Poşehonie (n=15 pentru fiecare sortimet). Rezultatele obţinute ne face să concluziţionăm: - că indicii organoleptici ai brânzeturilor cu pastă tare se deosebesc de la un sortiment la altul şi se datorează perioadei de maturare; - Conţinutul de grăsime este cel mai mare la brânza cu pastă tare “Rossiskii” constituind 49,67 % din substanţa uscată; - Conţinutul de apă este mai mic la acelaşi sortiment menţionat mai sus şi atestă valori de 43,0 %; - Conţinutul de sare la sortimentele de brânzeturi cu pastă tare variază în limitele admisibile de 1,53,0 % cu un conţinut mai mic la brânza cu pastă tare “Rossiski” de 1,47 % şi de 2,18-2,41% pentru brânzeturile cu pastă tare “De Olanda” şi “De Poşehonie”. - Rentabilitatea producerii brînzeturilor cu pastă tare variază în limitele 10,35-12,65 %. La moment cea mai rentabilă şi cea mai preferată de consumatori este brânza cu pastă tare “Rossiskii”. Pentru o dezvoltare continuă a întreprinderii recomandăm :de a atrage atenţie la calitatea şi cantitatea materiei prime pentru brânzeturi ;de a lărgi sortimentul de brânzeturi, mai accesibile pentru consumatori ; dotarea întreprinderilor cu utilaje moderne de procesare şi ambalare a produselor finite ;implimentarea tehnologiilor de utilizare raţională a subprodusului de la fabricarea brânzeturilor – zerului – bogat în proteine serice, glucide şi săruri minerale.

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Borş, D.</creatorName>
<affiliation>Universitatea Agrară de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Studiul particularităţilor de fabricare a br&acirc;nzeturilor cu pastă tare</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2015</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'></relatedIdentifier>
<subjects>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>637.354</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2015</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Br&acirc;nzeturile reprezintă unul din cele mai valoroase produse alimentare. Datorită unor procese tehnologice se obţine o concentraţie a celor mai importanţi compuşi ai laptelui &ndash; grăsimii şi proteinelor, care mai apoi pot fi păstrate luni şi chiar ani &icirc;ntregi. Cercetările au fost &icirc;ntreprinse cu scopul de a studia particularităţile de fabricare a br&acirc;nzeturilor cu pastă tare produse &icirc;n cadrul &Icirc;ntreprinderii S.A. &rdquo; Milk-Mark&rdquo;. Reieşind din scopul cercetărilor s-au examinat următoarele obiective: &bull; Indicii organoleptici ai br&acirc;nzeturilor cu pastă tare; &bull; Indicii fizico-chimici a produselor finite maturate; &bull; Eficienţa economică a fabricării br&acirc;nzeturilor cu pastă tare. Cercetările s-au efectuat la &icirc;ntreprinderea de lapte S.A.&rdquo;Fabrica de Unt din Floreşti&rdquo; &icirc;n perioada de septembrie - octombrie 2014. &Icirc;n calitate de material de cercetare a servit br&acirc;nzeturile cu pastă tare : De Olanda, Rossiiskii, De Poşehonie (n=15 pentru fiecare sortimet). Rezultatele obţinute ne face să concluziţionăm: - că indicii organoleptici ai br&acirc;nzeturilor cu pastă tare se deosebesc de la un sortiment la altul şi se datorează perioadei de maturare; - Conţinutul de grăsime este cel mai mare la br&acirc;nza cu pastă tare &ldquo;Rossiskii&rdquo; constituind 49,67 % din substanţa uscată; - Conţinutul de apă este mai mic la acelaşi sortiment menţionat mai sus şi atestă valori de 43,0 %; - Conţinutul de sare la sortimentele de br&acirc;nzeturi cu pastă tare variază &icirc;n limitele admisibile de 1,53,0 % cu un conţinut mai mic la br&acirc;nza cu pastă tare &ldquo;Rossiski&rdquo; de 1,47 % şi de 2,18-2,41% pentru br&acirc;nzeturile cu pastă tare &ldquo;De Olanda&rdquo; şi &ldquo;De Poşehonie&rdquo;. - Rentabilitatea producerii br&icirc;nzeturilor cu pastă tare variază &icirc;n limitele 10,35-12,65 %. La moment cea mai rentabilă şi cea mai preferată de consumatori este br&acirc;nza cu pastă tare &ldquo;Rossiskii&rdquo;. Pentru o dezvoltare continuă a &icirc;ntreprinderii recomandăm :de a atrage atenţie la calitatea şi cantitatea materiei prime pentru br&acirc;nzeturi ;de a lărgi sortimentul de br&acirc;nzeturi, mai accesibile pentru consumatori ; dotarea &icirc;ntreprinderilor cu utilaje moderne de procesare şi ambalare a produselor finite ;implimentarea tehnologiilor de utilizare raţională a subprodusului de la fabricarea br&acirc;nzeturilor &ndash; zerului &ndash; bogat &icirc;n proteine serice, glucide şi săruri minerale.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>