Investigarea atitudinilor consumatorilor și estimarea reacției emotive
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
357 17
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-01 18:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138 (436)
Общие вопросы торговли. Рынок (827)
SM ISO690:2012
CAPMOLE, Diana. Investigarea atitudinilor consumatorilor și estimarea reacției emotive. In: Tezele celei de-a : 71-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, Ed. 71, 20 mai 2018, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2018, Ediția 71, T, pp. 83-84. ISBN 978-9975-64-283-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a
Ediția 71, T, 2018
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor"
71, Chişinău, Moldova, 20 mai 2018

Investigarea atitudinilor consumatorilor și estimarea reacției emotive

CZU: 339.138

Pag. 83-84

Capmole Diana
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la investigarea atitudinilor consumatorilor și estimarea reacției emotive. Scopul cercetărilor constă în analiza importanţei investigării atitudinilor consumatorilor și estimarea reacției emotive a consumatorilor. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: analiza importanței atitudinilor, formarea atitudinilor, relația atitudine-comportament, măsurarea atitudinilor, сonectarea cu consumatorii la nivel personal, aapeluri puternice la acțiune în companie, cercetarea brandingului emoțional și influența lui asupra procurării produsului. Cercetările au fost realizate în cadrul catedrei Marketing și Achiziții. Ca obiect de studiu a fost selectată Compania Coca-Cola care a fost recunoscută ca cea mai scumpă marcă din lume în perioada 2005-2015 în cadrul agenției interregionale Interbrand. Produsele sale sunt vândute în peste 200 de țări ale lumii. Potrivit unor statistici, 94% din populația întregii planete au auzit cel puțin o dată despre marca Coca-Cola. Au fost folosite următoarele metode de cercetare ca: interviurile cu consumatorii produselor Coca-Cola, anchetele exploratorii, tehnicile proiective. În baza rezultatelor obținute s-a constatat că în domeniul cercetărilor comportamentului consumatorului, o atitudine este o predispoziție de comportament învățată ce reprezintă o consecvența favorabilă sau nefavorabilă în legătură cu un produs dat. Atitudinea – starea mentală de dispoziţie, rezultat al experienţei ce influenţează reacţia consumatorului faţă de bunuri (senzaţii, convingeri, sentimente). Iar starea de necesități este o stare emoțională care determină clienții-țintă a întreprinderii să devină atașați la ideea sau rezultatul specific pe care produsule întreprinderii le implică. În prezent, necesitatea informării publicului despre marcă și valoarea sa directă, se schimbă cu strategia de branding emoțional care joacă un rol tot mai important în conceptul de construire a relațiilor loiale și de creare a dragostei și respectului față de brandul întreprinderii prin declanșarea unei emoții în mintea consumatorului. În concluzie putem spune că ceea ce le place consumatorilor în produsele Coca Cola cu siguranță nu gustul 100%, ci sentimentul de tineret, fericire, familiaritate pe care brandul ne-o exprima. Pe lângă motivațiile generale, ce duc la un anumit comportament, acționează și motivațiile speciale, care ajută la înțelegerea mai clară a comportamentului consumatorului care sunt: sentimentul afirmării de sine, sentimentul mulțumirii de sine, sentimentul de prețuire și afecțiune, manifestarea spiritului creator, sentimentul originalităţii.