Metode de stimulare cognitivă a copiilor preșcolari
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
549 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 18:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.291 (1)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2016)
SM ISO690:2012
STAN, Gabriel, SAVCA, Lucia. Metode de stimulare cognitivă a copiilor preșcolari. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 2(39), pp. 11-20. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p11-20
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Metode de stimulare cognitivă a copiilor preșcolari

Methods of cognitive stimulation of preschool children.

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p11-20
CZU: 373.291

Pag. 11-20

Stan Gabriel12, Savca Lucia3
 
1 Direcţia Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Prahova,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
3 Institutul de Ştiinţe Penale şi Criminologie Aplicată
 
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2021


Rezumat

Studiul a fost realizat în 2019 pe o perioadă de 8 luni în județul Ilfov. Studiul a inclus 148 participanți (N = 148). Grupul de control (GC) este format din 74 copii, 34 băieți şi 40 fete. Dintre cei 74 copii, 17 au vărsta de 4 ani, 22 au vârsta de 5 ani şi 35 au vârsta de 6 ani. Grupul experimental (GE) este format din 74 copii, 32 băieți şi 42 fete. Dintre cei 74 copii, 21 au vărsta de 4 ani, 21 au vârsta de 5 ani şi 32 au vârsta de 6 ani. Studiul a avut ca scop examinarea impactului stimulării cognitive a preșcolarilor în cadrul atelierelor de lucru cu sesiuni de grup și individuale, asupra dezvoltării cognitive. Rezultatele prezintă impactul pozitiv al metodelor folosite asupra dezvoltării cognitive a preșcolarilor. Programul de stimulare cognitivă propune un mediu terapeutic inovator, motivant și compatibil cu realitatea fi ecărui copil. Activitățile de stimulare a abilităților cognitive a participanților la grupul experimental, au cuprins metoda de lucru Feuerstein, care a dovedit rezultate preliminare promițătoare, ceea ce ne determină la extinderea studiilor în viitor. Preșcolarii din grupul de control au primit doar stimularea aferentă activităților și programelor educaționale.

The study was conducted in 2019 over a period of 8 months in Ilfov County. The study included 148 participants (N = 148). The control group (GC) consists of 74 children, 34 boys and 40 girls. Of the 74 children, 17 are 4 years old, 22 are 5 years old  and 35 are 6 years old. The experimental group (GE) consists of 74 children, 32 boys and 42 girls. Of the 74 children, 21 are 4 years old, 21 are 5 years old and 32 are 6 years old. The study aimed to examine the impact of cognitive stimulation of preschoolers in workshops with group and individual sessions on cognitive development. The results show the positive impact of the methods used on the cognitive development of preschoolers. The cognitive stimulation program proposes an innovative therapeutic environment, motivating and compatible with the reality of each child. The activities of stimulating the cognitive abilities of the participants in the experimental group included the Feuerstein working method, which proved promising preliminary results, which determines us to expand our studies in the future. The preschoolers in the control group received only the stimulation related to the educational activities and programs.

Cuvinte-cheie
Stimulare cognitivă, preşcolari, metodă Feuerstein,

Cognitive stimulation, preschoolers, Feuerstein method