Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-09 15:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81'42:001 (4) |
Языкознание и языки. Лингвистика (5176) |
Наука и знание в целом. Науковедение. Организация умственного труда (1405) |
![]() ENI, Mihaela. Segmentarea comunicativă în discursul academic. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 4, 28-29 septembrie 2021, Chişinău. Iași – Chișinău: 2021, Ediția 4, pp. 321-326. ISSN 2558 – 894X. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine Ediția 4, 2021 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine" 4, Chişinău, Moldova, 28-29 septembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 81'42:001 | ||||||
Pag. 321-326 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Academic discourse researched from a pragmatic perspective has become an actual subject, through its role and impact on the development of society. Researchers’ different approach to academic discourse in terms of communicative segmentation produces discussions and interpretations. Regarding the communicative segmentation of discourse at the level of statement through phonetic, lexical and syntactic means, some studies have been developed, but in this article we intend to define the term communicative segmentation at the level of statement, communicative segmentation at the level of text, to determine the informational structure of academic discourse according to the principle of theme-rhyme structuring. |
||||||
Cuvinte-cheie communicative segmentation, academic discourse, statement, text, context, theme, rhyme |
||||||
|