Segmentarea comunicativă în discursul academic
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
397 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-09 15:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81'42:001 (4)
Языкознание и языки. Лингвистика (5176)
Наука и знание в целом. Науковедение. Организация умственного труда (1405)
SM ISO690:2012
ENI, Mihaela. Segmentarea comunicativă în discursul academic. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 4, 28-29 septembrie 2021, Chişinău. Iași – Chișinău: 2021, Ediția 4, pp. 321-326. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine
Ediția 4, 2021
Conferința "Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine"
4, Chişinău, Moldova, 28-29 septembrie 2021

Segmentarea comunicativă în discursul academic

CZU: 81'42:001

Pag. 321-326

Eni Mihaela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 noiembrie 2021


Rezumat

Academic discourse researched from a pragmatic perspective has become an actual subject, through its role and impact on the development of society. Researchers’ different approach to academic discourse in terms of communicative segmentation produces discussions and interpretations. Regarding the communicative segmentation of discourse at the level of statement through phonetic, lexical and syntactic means, some studies have been developed, but in this article we intend to define the term communicative segmentation at the level of statement, communicative segmentation at the level of text, to determine the informational structure of academic discourse according to the principle of theme-rhyme structuring.

Cuvinte-cheie
communicative segmentation, academic discourse, statement, text, context, theme, rhyme