Chitara clasică modernă în oglinda istoriografiei muzicale rusești
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
324 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-13 14:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
780.614.131.036(470)+780.8:780.614.131.036(470) (1)
Музыка (1809)
SM ISO690:2012
AGAFIȚA, Mihail. Chitara clasică modernă în oglinda istoriografiei muzicale rusești. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 3(40), pp. 141-147. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 3(40) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Chitara clasică modernă în oglinda istoriografiei muzicale rusești

The classical guitar in the mirror of the russian musical historiography

CZU: 780.614.131.036(470)+780.8:780.614.131.036(470)

Pag. 141-147

Agafița Mihail
 
Universitatea de Stat „Dimitrie Cantemir”
 
 
Disponibil în IBN: 7 noiembrie 2021


Rezumat

Articolul examinează sursele științifice rusești despre chitara clasică modernă semnate de A. Petropavlovski, V. Ganeev, K. Ilghin, D. Krutikov. În lucrarea „Chitara în ansamblul cameral” de A. Petropavlovski sunt scoase în evidență trei etape ale tratării chitarei în cadrul ansamblului instrumental, pe baza cărora autorul articolului completează clasificarea cercetătorului rus, adăugând genul de concert pentru chitară și orchestră. Monografia „Chitara clasică în Rusia: problema statutului academic” semnată de V. Ganeev tratează obstacolele de ordin ideologic care au cauzat lipsa de susținere a instrumentului din partea sistemului de învățământ muzical. În cercetarea „Arta chitarei din Petersburg-Petrograd-Leningrad din prima jumătate a secolului XX”, autor D. Krutikov, sunt studiate influențele muzicienilor europeni și americani asupra formării școlii de interpretare și de predare a chitarei în capitala culturală a Rusiei. Sursele vizate ocupă un loc important în istoriografia rusă, asigurând cercetătorilor chitarei clasice moderne o metodologie avansată.

The article is dedicated to Russian scientific sources about the modern classical guitar written by A. Petropavlovsky, V. Ganeev, K. Ilyghin, D. Krutikov. In A. Petropavlovsky’s work “Guitar in the Chamber Ensemble” three stages of the participation of the guitar within the instrumental ensemble are revealed. On this basis, the author of this article completes the classification of the Russian scientist, adding the genre of concerto for guitar and orchestra. V. Ganeev’s work “Classical Guitar in Russia: the Problem of Academic Status” deals with ideological obstacles that caused the lack of support for the instrument from the music education system. In D. Krutikov’s research entitled “The Art of Guitar in Petersburg-Petrograd-Leningrad in the First Half of the 20th Century”, are studied the influences of European and American musicians on the formation of guitar interpretation and teaching school in the Russian cultural capital. The explored sources occupy an important place in Russian historiography, providing the researchers of the modern classical guitar with an advanced methodology.

Cuvinte-cheie
chitară clasică modernă, chitara rusă, A. Petropavlovski, V. Ganeev, K. Ilghin, D. Krutikov,

modern classical guitar, Russian guitar, A. Petropavlovsky, V. Ganeev, K. Ilyghin, D. Krutikov.