Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
324 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-13 14:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
780.614.131.036(470)+780.8:780.614.131.036(470) (1) |
Музыка (1809) |
SM ISO690:2012 AGAFIȚA, Mihail. Chitara clasică modernă în oglinda istoriografiei muzicale rusești. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 3(40), pp. 141-147. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 3(40) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 780.614.131.036(470)+780.8:780.614.131.036(470) | ||||||
Pag. 141-147 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul examinează sursele științifice rusești despre chitara clasică modernă semnate de A. Petropavlovski, V. Ganeev, K. Ilghin, D. Krutikov. În lucrarea „Chitara în ansamblul cameral” de A. Petropavlovski sunt scoase în evidență trei etape ale tratării chitarei în cadrul ansamblului instrumental, pe baza cărora autorul articolului completează clasificarea cercetătorului rus, adăugând genul de concert pentru chitară și orchestră. Monografia „Chitara clasică în Rusia: problema statutului academic” semnată de V. Ganeev tratează obstacolele de ordin ideologic care au cauzat lipsa de susținere a instrumentului din partea sistemului de învățământ muzical. În cercetarea „Arta chitarei din Petersburg-Petrograd-Leningrad din prima jumătate a secolului XX”, autor D. Krutikov, sunt studiate influențele muzicienilor europeni și americani asupra formării școlii de interpretare și de predare a chitarei în capitala culturală a Rusiei. Sursele vizate ocupă un loc important în istoriografia rusă, asigurând cercetătorilor chitarei clasice moderne o metodologie avansată. |
||||||
Cuvinte-cheie chitară clasică modernă, chitara rusă, A. Petropavlovski, V. Ganeev, K. Ilghin, D. Krutikov, modern classical guitar, Russian guitar, A. Petropavlovsky, V. Ganeev, K. Ilyghin, D. Krutikov. |
||||||
|