Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
334 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-04-28 06:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78.071.1(498)+[780.8:780.614.332.082.2]:781.61 (1) |
Музыка (1804) |
SM ISO690:2012 FLOREA, Augustina. „Eu am rămas un român la Paris...” (Marcel Mihalovici: deschidere spre universalitate). In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 3(40), pp. 14-22. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 3(40) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: 78.071.1(498)+[780.8:780.614.332.082.2]:781.61 | |||||
Pag. 14-22 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Creația lui Marcel Mihalovici, unul dintre cei mai recunoscuți compozitori români stabiliți la Paris, elucidează paradigma evolutivă a școlii componistice românești din prima jumătate a secolului XX, marcată de tendința de apropiere către fenomenul muzical universal european prin asimilarea influențelor stilistice ale romantismului, în special, ale romantismului enescian. Apreciat de contemporani celebri, ca M. Ravel, V. d’Indy, F. Poulenc etc., onorat cu premii și distincții internaționale, titlurile de membru corespondent al Institut de France și al Académie des Beaux-Arts, M. Mihalovici a elaborat un stil muzical de factură universală, care denotă o simbioză stilistică miraculoasă între reflecții ale romantismului, unele influenţe ale folclorului românesc, precum și anumite implicări ale tehnicilor contemporane, limbajul muzical sporadic alunecând spre serialism. |
|||||
Cuvinte-cheie folclor românesc, influențe romantice, romantism enescian, programatism, universalitate, serialism, Romanian folk music, romantic influences, Enescu Romanticism, programmatism, universality, serialism |
|||||
|