Gestionarea imaginii media a persoanelor cu dizabilități pe portalurile online din Republica Moldova
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
405 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-29 05:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.344.6:659.3 (1)
Социальная структура. Общество как социальная система (982)
Реклама. Информационная работа. Связи с общественностью (389)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Ludmila. Gestionarea imaginii media a persoanelor cu dizabilități pe portalurile online din Republica Moldova. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2021, nr. 1(185), pp. 42-49. ISSN 1957-2294. DOI: https://doi.org/10.53783/18572294.21.185.04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 1(185) / 2021 / ISSN 1957-2294

Gestionarea imaginii media a persoanelor cu dizabilități pe portalurile online din Republica Moldova

Media image management of people with disabilities on news sites of the Republic of Moldova

DOI:https://doi.org/10.53783/18572294.21.185.04
CZU: 316.344.6:659.3

Pag. 42-49

Rusnac Ludmila
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 5 noiembrie 2021


Rezumat

Prin transmiterea mesajelor de tip incluziv, non-discriminatoriu, presa își ajută publicurile să perceapă mai bine particularitățile și necesitățile unor grupuri sociale și să adopte o atitudine tolerantă față de acestea. De regulă, informațiile sunt prezentate în știri și reportaje, practic lipsesc materiale în care subiectele să fie tratate în profunzime, de aceea publicul și societatea în general cunoaște foarte puțin despre viața persoanelor cu dizabilități, despre politicile în acest domeniu, despre problemele cu care se confruntă acești oameni. Marea majoritate a materialelor sunt știri realizate în baza comunicatelor de presă emise de instituțiile avizate, deci fără eforturi suplimentare de a ieși în teritoriu și a descoperi și alte subiecte, poate nu de actualitate imediată, dar importante și ele din perspectiva impactului social.

By conveying inclusive, non-discriminatory messages, the press helps its audiences to better perceive the particularities and needs of some social groups and to adopt a tolerant attitude towards them. Usually, the information is presented in news and reports, there is practically no material in which the topics are treated in depth, so the public and society in general know very little about the problems of these people. Th e vast majority of the material is news based on press releases, without going out in the territory and discovering other topics, maybe not of immediate actuality, but also important from the perspective of the social impact.

Cuvinte-cheie
persoană cu dizabilități, mass-media, impact social, mesaj de tip incluziv, actualitate, discriminare, stereotipuri,

disability persons, social impact, mass-media, inclusive message, actuality, discrimination, stereotype