Relația educație și autoeducație: componentele, structura și funcțiile autoeducației
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
666 87
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-26 23:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018 (704)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4076)
SM ISO690:2012
. Relația educație și autoeducație: componentele, structura și funcțiile autoeducației. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 2(24), pp. 21-29. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.21-29
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(24) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Relația educație și autoeducație: componentele, structura și funcțiile autoeducației

The relationship between education and self-education: components, structure and functions of self-education

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.21-29
CZU: 37.018

Pag. 21-29

 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Studiul este consacrat analizei și dezvoltării conceptului educație-autoeducație. În lucrare se examinează componentele, structura și funcțiile autoeducației ca proces pedagogic permanent de autoformare-autodezvoltate. Educația-autoeducația în calitate de activitate socioumană este constituită dintr-un sistem complex de componente/elemente care permanent relaționează. Funcția fundamentală a educației-autoeducației constă în formarea-autoformarea și dezvoltarea-autodezvoltarea personalității și societății sub toate aspectele sale constitutive de ordin formal și informal. În cadrul autoeducației atât personalitatea cât și societatea sub toate aspectele sale structurale se transformă/concresc în autoeducatori. Autoeducația reprezintă un proces orientat de autoformare a conștiinței și comportării la autoeducator/autoeducatori. În calitate de autoeducatori sunt personalitatea, grupele formale și informale, comunitățile teritoriale și naționale, organizațiile sociale.

The study is dedicated to the analysis and development of the concept of education-selfeducation. The paper examines the components, structure, and functions of self-education as a permanent pedagogical process of self-training-self-development. Education-self-education as a social-human activity consists of a complex system of components/elements that are constantly related. The fundamental function of education-self-education consists in the formation-self-formation and development-self-development of the personality and the society under all its constitutive aspects of formal and informal order. Within selfeducation, both the personality and the society in all its structural aspects are transformed/concretized into self-educators. Self-education is a process-oriented to self-formation of consciousness and behaviour in self-educator/self-educators. As self-educators are the personality, formal and informal groups, territorial and national communities, social organizations

Cuvinte-cheie
educaţia, autoeducația, dezvoltarea, autodezvoltarea, educații. autoeducații, relațiile educație-autoeducație, indicatorii autoeducației, relațiile dintre metodele de educație și autoeducație,

education, self-education, development, self-development, education. self-education, education-self-education relations, self-education indicators, relations between education and selfeducation methods