Articolul precedent |
Articolul urmator |
329 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-21 16:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
004.418 (2) |
Программные средства (303) |
SM ISO690:2012 BONDAR, Nicușor. Eficiența utilizării softului educațional. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 1, pp. 111-119. ISBN 9975-46-421-1. ISSN 1857-0267. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice Vol.18, Partea 1, 2019 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice" 18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 004.418 | ||||||
Pag. 111-119 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The contemporany world represents a permanent and novel challenge for education. The existence of each individuals as well as of the society as a whole is at an increasingly alert pace, it becomes more and more marked by the necessity to have a rapidly-acquired, complete, and accurate knowledge of the surrounding reality so that decision-making can be firm, opportune and competent. This inevitably leads to the ever-growing volume of information that needs to be analysed, stored and processed, hence to the necessity of using the computer both in our daily life and in the teaching-learning process. Digital technologies should not represent a simple addition to the curricula but they need to be fully put to the “service of education” across all educational levels. |
||||||
Cuvinte-cheie Soft, education, modern technology, soft, educaţie, tehnologie modernă. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Bondar, N.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Eficiența utilizării softului educațional</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2019</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-235-8</relatedIdentifier> <subjects> <subject>Soft</subject> <subject>education</subject> <subject>modern technology</subject> <subject>soft</subject> <subject>educaţie</subject> <subject>tehnologie modernă.</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>004.418</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2019</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The contemporany world represents a permanent and novel challenge for education. The existence of each individuals as well as of the society as a whole is at an increasingly alert pace, it becomes more and more marked by the necessity to have a rapidly-acquired, complete, and accurate knowledge of the surrounding reality so that decision-making can be firm, opportune and competent. This inevitably leads to the ever-growing volume of information that needs to be analysed, stored and processed, hence to the necessity of using the computer both in our daily life and in the teaching-learning process. Digital technologies should not represent a simple addition to the curricula but they need to be fully put to the “service of education” across all educational levels.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Lumea contemporană reprezintă o permanentă şi inedită provocare pentru educaţie. Existenţa fiecărui individ în parte ca şi a întregii societăţi în ansamblul ei capătă un ritm din ce în ce mai alert, devine tot mai marcată de necesitatea cunoaşterii rapide, complete şi corecte a realităţii înconjurătoare, pentru ca luarea deciziilor să fie făcută ferm, oportun şi competent. Aceasta duce inevitabil, la creşterea volumului de informaţii ce trebuie analizat, la necesitatea stocării şi prelucrării acesteia, deci la necesitatea utilizării calculatorului atât în viaţa de zi cu zi, cât şi în procesul instructiv-educativ. Tehnologiile digitale nu trebuie să reprezinte o simplă adăugare în planul de învăţământ, ele trebuie să fie integrate deplin „în serviciul educaţiei” la toate nivelurile sistemului şcolar.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>