Mandatul social al abordării holistice/integralizate în învățare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
459 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-01 22:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (471)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3950)
SM ISO690:2012
CALLO, Tatiana. Mandatul social al abordării holistice/integralizate în învățare. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 1(69), pp. 20-27. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(69) / 2021 / ISSN 1811-5470

Mandatul social al abordării holistice/integralizate în învățare

The social mandate of the holistic/integrated approach to learning

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.02
CZU: 37.013

Pag. 20-27

Callo Tatiana
 
Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educaţie și Cercetare (ANACEC)
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2021


Rezumat

Elementele specifice în planul ontologic al socialului reclamă abordarea holistică a proceselor sociale, dar şi a celor educaţionale. Dihotomia parte-întreg ca relaţie de complementaritate pune problema specificului integralizării învăţării, pornind de la finalitatea educaţiei, marcată de formarea competenţelor-cheie, consemnate de cunoştinţe, capacităţi, atitudini. Statutul actual al integralizării, al acţiunii de a face ca ceva să fie întreg, complet, foarte complex, generează un şir de renovări, printre care se înscrie şi problematica articolului de faţă, axată pe ideea necesităţii unui model al integralizării bio- (sau eco-) funcţionale, desemnând un proces util elevului în sensul vieţii lui reale sau al ambianţei lui concrete.

The specific elements in the ontological planning of the social require the holistic approach of the social process, but also of the educational ones. The whole-part dichotomy as a relationship of complementarity raises the issue of the specificity of learning integration, starting from the educational purpose, marked by the formation of key competencies, recorded by knowledge, skills, attitudes. The current status of integration, of the action to make something full, complete, very complex, generates a series of renovations, including the issue of this article, focused on the idea of the need for a model of bio- (or eco-) functional integration, designating a useful process for the student in the sense of his real life or his concrete environment.

Cuvinte-cheie
holism, parte-întreg, relaţie, integralizare, competenţe-cheie, conținut, intersecţie disciplinară, întregi-sumă, întregi-produs, bio- (sau eco-) funcţional,

holism, whole-part, relationship, integration, key competencies, content, disciplinary intersection, whole-sum, whole-product, bio- (or eco-) functional

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<identifier identifierType='DOI'>10.52387/1811-5470.2021.1.02</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Callo, T.M.</creatorName>
<affiliation>Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educaţie și Cercetare (ANACEC), Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Mandatul social al abordării holistice/integralizate &icirc;n &icirc;nvățare</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2021</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>holism</subject>
<subject>parte-întreg</subject>
<subject>relaţie</subject>
<subject>integralizare</subject>
<subject>competenţe-cheie</subject>
<subject>conținut</subject>
<subject>intersecţie disciplinară</subject>
<subject>întregi-sumă</subject>
<subject>întregi-produs</subject>
<subject>bio- (sau eco-) funcţional</subject>
<subject>holism</subject>
<subject>whole-part</subject>
<subject>relationship</subject>
<subject>integration</subject>
<subject>key competencies</subject>
<subject>content</subject>
<subject>disciplinary intersection</subject>
<subject>whole-sum</subject>
<subject>whole-product</subject>
<subject>bio- (or eco-) functional</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.013</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2021-04-12</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Elementele specifice &icirc;n planul ontologic al socialului reclamă abordarea holistică a proceselor sociale, dar şi a celor educaţionale. Dihotomia parte-&icirc;ntreg ca relaţie de complementaritate pune problema specificului integralizării &icirc;nvăţării, pornind de la finalitatea educaţiei, marcată de formarea competenţelor-cheie, consemnate de cunoştinţe, capacităţi, atitudini. Statutul actual al integralizării, al acţiunii de a face ca ceva să fie &icirc;ntreg, complet, foarte complex, generează un şir de renovări, printre care se &icirc;nscrie şi problematica articolului de faţă, axată pe ideea necesităţii unui model al integralizării bio- (sau eco-) funcţionale, desemn&acirc;nd un proces util elevului &icirc;n sensul vieţii lui reale sau al ambianţei lui concrete.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The specific elements in the ontological planning of the social require the holistic approach of the social process, but also of the educational ones. The whole-part dichotomy as a relationship of complementarity raises the issue of the specificity of learning integration, starting from the educational purpose, marked by the formation of key competencies, recorded by knowledge, skills, attitudes. The current status of integration, of the action to make something full, complete, very complex, generates a series of renovations, including the issue of this article, focused on the idea of the need for a model of bio- (or eco-) functional integration, designating a useful process for the student in the sense of his real life or his concrete environment.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>