Articolul precedent |
Articolul urmator |
593 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-06 02:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01(100)+327 (1) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934) |
Международные отношения. Мировая политика. Внешняя политика (1443) |
SM ISO690:2012 ГУТОРОВ, Владимир. Современные политические теории, философия образования, политические идеологии, политическая этика, история и теория международных отноше. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 30-41. ISBN 978-9975-3492-0-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020 | ||||||
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane" Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.01(100)+327 | ||||||
Pag. 30-41 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Nu este întâmplător faptul că concepțiile globalizării, deja mai multe decenii, au un rol important în discuțiile actuale despre perspectivele transformării proceselor de instruire din lumea contemporană. Savanții academici, dispuși indiscutabil să accepte „agenda globală” și participă activ la crearea manualelor internaționale voluminoase, diverselor ghiduri, dedicate problemelor „învățământului global”, de regulă, analizează globalizarea ca pe un proces fără alternative, obiectiv și de aceea preferă să se limiteze la critica moderată și să prezinte fenomenele crizei în domeniile economic, politic și desigur în cel al învățământului ca „costurile inevitabile”, care în viitor, în condițiile dezvoltării, acestea pot fi acoperite de prioritățile organizaționale, formate de noul model economic, universal. Globalizarea, în planul temporar, este legată de răspândirea internetului. Impactul lui asupra vieții economice, politice și sociale a societăților contemporane s-a dovedit așa de cuprinzător (în perioada contemporană mai mult de un miliard jumătatea de utilizatori), astfel, devine clar de ce nu doar în publicațiile populare, dar și în lucrările academice, începând cu mijlocul anilor 90 s-a stabilit „euforia presimțirii” și prognozelor în raport cu epoca schimbărilor revoluționare, inclusiv în domeniul învățământului. Dar nici una din speranțele așteptate nu s-a realizat, în felul în care acestea s-au înscris în imaginația adepților reformelor viitoare. În întregime, internetul n-a îndreptățit speranțele referitoare la intensificarea relațiilor internaționale, treptat transformându-se într-o oglindă gigantă, care reflectă la nivel global neajunsurile sociale tradiționale: inegalitatea, diversitatea lingvistică și culturală, conflictul valorilor și intereselor. |
||||||
Cuvinte-cheie globalizarea, internetul, democrația, universitatea, liberalismul, globalization, education, Internet, democracy, university, Gamification, Liberalism, глобализация, образование, Интернет, демократия, университет, геймификация, либерализм |
||||||
|