Continuitatea și evoluția concepțiilor asupra virtuții
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
433 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-20 10:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
17(091):316.752 (1)
Этика. Учение о морали. Практическая философия (406)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (812)
SM ISO690:2012
FOGHEL, Ecaterina. Continuitatea și evoluția concepțiilor asupra virtuții. In: Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor, 9 octombrie 2020, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Volumul I, pp. 150-153. ISBN 978-9975-50-255-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor
Volumul I, 2020
Conferința "Relevanța și calitatea formării iniversitare: competențe pentru prezent și viitor"
Bălți, Moldova, 9 octombrie 2020

Continuitatea și evoluția concepțiilor asupra virtuții

CZU: 17(091):316.752

Pag. 150-153

Foghel Ecaterina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2021


Rezumat

Starting from the premise that any human activity is to be anchored in a definite ethical framework, in which virtue is always among the defining concepts, the present article aims to follow at what point various virtue theories developed by scholars belonging to different epochs and areas of study, are ideologically close. The analysis of diverse virtue definitions, classifications and concrete examples become well-known from Aristotle to Alasdair MacIntyre, should discern certain general principles of moral rectitude and means of life goals achievement. The tradition of the Aristotelian ethics and of the Christian moral doctrine, the utilitarian approach of B. Franklin and the virtue of practices developed by MacIntyre, do not exhaustively treat the concept of virtue, that is susceptible to get new traits and avatars in the context of the modern cyberworld.

Cuvinte-cheie
virtue, virtue education, virtue ethics, concept, moral philosophy, internal goods