Dificultăţi diagnostice în identificarea elevilor supradotaţi cu tulburări de învăţare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
529 70
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-11 13:24
SM ISO690:2012
BUICĂ-BELCIU, Cristian. Dificultăţi diagnostice în identificarea elevilor supradotaţi cu tulburări de învăţare. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 58-64. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Dificultăţi diagnostice în identificarea elevilor supradotaţi cu tulburări de învăţare


Pag. 58-64

Buică-Belciu Cristian
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 13 ianuarie 2021


Rezumat

Deşi relativ nouă în plan conceptual, excepţionalitatea dublă a început să fie studiată şi abordată ca entitate distinctă nu numai de specialişti, dar şi la nivel şcolar, educaţional. O serie de omisiuni, inconsecvenţe şi dificultăţi îngreunează abordarea timpurie şi diferenţiată a acestei categorii distincte de cerinţe educaţionale speciale, îndeosebi în cazul elevilor supradotaţi cu tulburări de învăţare. Trei tipuri de indici diagnostici ar putea fi utili în identificarea corectă a necesităţilor educaţionale şi planificarea adecvată a sarcinilor instructiv-educative.

While still new as a concept, dual exceptionality has begun being studied and approached as a distinct entity not just by specialists, but at educational, school level. A series of omissions, inconsistencies, and difficulties burden the early differentiated approach of this distinct category of special educational needs, mostly for gifted students with learning disabilities. Three types of diagnosis criteria might be proven useful to the proper identification of educational needs and for the adecquate planning of instructional-educational tasks.

Cuvinte-cheie
dual exceptionality 2, E children special educational needs gifted education learning disabilities