Managementul activității turistice în raport cu componentele sistemului informațonal contabil
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
442 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 09:59
SM ISO690:2012
COSTEȚCHI-JUȘCA, Oxana. Managementul activității turistice în raport cu componentele sistemului informațonal contabil. In: Paradigme moderne în dezvoltarea economiei naţionale şi mondiale, 30-31 octombrie 2020, Chisinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2020, pp. 311-320. ISBN 978-9975-152-69-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Paradigme moderne în dezvoltarea economiei naţionale şi mondiale 2020
Conferința "Paradigme moderne în dezvoltarea economiei naţionale şi mondiale"
Chisinău, Moldova, 30-31 octombrie 2020

Managementul activității turistice în raport cu componentele sistemului informațonal contabil


Pag. 311-320

Costețchi-Jușca Oxana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2021


Rezumat

Being an economic activity that involves a certain way of organizing and deploying, based on training and resource utilization, and achieving results, tourism is objectively subject to a managerial process. Elaborating correct and timely decisions is only possible if the leadership of an economic entity has sufficient information about the problems and phenomena that it faces. In other words, efficient and modern management implies the existence of an efficient information system capable of providing management with all the necessary elements for the decision-making process. Within the global information system of an economic entity, a major role is played by the accounting information subsystem, which is the basic tool of activity management, especially in tourism activity, which due to its specific nature requires a continuous and intense processing of data and information by financial and management accounting.

Cuvinte-cheie
management accounting, financial accounting, accounting information, management, tourism