Lucrul cu textul din perspectiva proiectării curriculare
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
348 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-26 13:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:81’42 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3950)
Языкознание и языки. Лингвистика (5060)
SM ISO690:2012
LAȘCU, Cristina. Lucrul cu textul din perspectiva proiectării curriculare. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.3, pp. 254-258. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-452-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.3, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Lucrul cu textul din perspectiva proiectării curriculare

CZU: 37.016:81’42

Pag. 254-258

Lașcu Cristina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2021


Rezumat

The training of competences specific to the discipline Language and literature Romanian is edifyed on the study of literary and non-literary texts. Text is a factor in information and shaping of value-based communication and a model of speech that we tend to reach students. At the same time, the text has a clear influence on the intellectual, moral and aesthetic education of the child's personality. The choice of study texts, teaching methods and techniques of working with text are very important procedures in the didactic design, as they must correspond to the specific competences, competence units, content units, activities and learning products provided by the curriculum.

Cuvinte-cheie
text, skills, design, curriculum