Dimensiuni ale discriminării în mediul școlar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
875 164
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-27 21:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.42/.43 (8)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4076)
SM ISO690:2012
CUCER, Angela, LEUȚANU, Gabriela. Dimensiuni ale discriminării în mediul școlar. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.1, pp. 413-419. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-483-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.1, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Dimensiuni ale discriminării în mediul școlar

CZU: 37.013.42/.43

Pag. 413-419

Cucer Angela1, Leuțanu Gabriela2
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 decembrie 2020


Rezumat

On different occasions children may feel being treated differently, even in schools, which can decrease their chances towards others. This phenomenon is often encountered nowadays, both in urban and rural areas, being mostly influenced by the child‟s family poor financial situation, by his ethnicity and physical appearance. Most parents were willing to participate in activities considered an important factor as an anti-discrimination measure in prevention and tackling this phenomenon such as effective involving both in child”s school and home education process.

Cuvinte-cheie
discrimination, school environment, tackling and prevention