Valorificarea parteneriatului educațional grădiniță-familie în procesul de integrare socială/socializare a copiilor
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
804 72
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 21:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.3 (33)
Воспитание. Обучение. Образование (14518)
SM ISO690:2012
CHIRICĂ, Galina. Valorificarea parteneriatului educațional grădiniță-familie în procesul de integrare socială/socializare a copiilor. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 148-152. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Valorificarea parteneriatului educațional grădiniță-familie în procesul de integrare socială/socializare a copiilor

CZU: 372.3

Pag. 148-152

Chirică Galina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 noiembrie 2020


Rezumat

Articolul este dedicat problemei integrării sociale/socializării copiilor de vârstă preșcolară prin valorificarea parteneriatului educațional grădiniță-familie. Socializarea se prezintă ca o învățare a contextului social în toată multitudinea sa de sensuri, simboluri, modele, reguli-norme în scopul adaptării la ambianță, agentul de bază în acest sens fiind familia într-un parteneriat educațional eficient cu instituțiile de socializare. În accepțiunea mai multor cercetători, parteneriatul educațional este o formă de comunicare, cooperare și colaborare între agenții educativi, care oferă sprijin copilului, grădiniței și familiei la nivelul procesului educațional.

This article hereby is dedicated to the issue of social integration/socialization of preschool children by valorisation of the kindergarten-family educational partnership. Socialization is presented as a process of learning the social context in all its multitude of meanings, symbols, models, rules and provisions, in order to adapt to the environment. The main agent in this regard is the family, that is involved within an effective educational partnership with social institutions. According to many researchers, the educational partnership is a form of communication, cooperation and collaboration between educational agents, which provides for support to the child, to the kindergarten and to the family at the level of the educational process.

Cuvinte-cheie
socializare, integrare socială, copii, familie, parteneriat educaţional,

social integration, socialization, children, family, educational partnership