Rolul culorii in scenografia filmului de ficţiune
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
449 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-28 16:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.221/228.021+791.63.017.4 (1)
РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. ИГРЫ. СПОРТ (1700)
SM ISO690:2012
BULAT, Vladimir. Rolul culorii in scenografia filmului de ficţiune. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 1(36), pp. 123-126. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(36) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Rolul culorii in scenografia filmului de ficţiune

The role of color in the scenography of fiction films

CZU: 791.221/228.021+791.63.017.4

Pag. 123-126

Bulat Vladimir
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 20 august 2020


Rezumat

Gama coloristică, în sens dramaturgic, are un rol semnificativ în generarea substanţei emotive, în psihologia perceperii discursului cinematografic. De aici – şi rolul important al creaţiei pictorului-scenograf, care propune dramaturgia şi temperatura gamei coloristice ca părţi constitutive ale stării psihologice şi ritmului întregului film. În linii generale, activitatea pictoruluiscenograf într-un film de ficţiune include gândirea şi construirea decorului, „regizarea” culorii, luminii şi altor elemente ce vor ,,deservi” creativ dramaturgia filmului, dinamica caracterologică, contextul timpului etc.

The color palette, from the dramaturgical viewpoint, has a significant role in generating the emotive substance in the psychology of cinema speech perception. Here from follows the importance of the painter-scenographer’s creation who proposes the dramaturgy and temperature of the color palette as constitutive parts of the psychological condition and the rhythm of the whole film. In general, the activity of a scenographer in a fiction film includes the design and construction of the scenery, the “direction” of color, light and other elements which will creatively “serve” the film dramaturgy, the characterological dynamics, time context etc.

Cuvinte-cheie
scenografie, culoare, tonalitate, lumină, psihologie, emoţie, gamă de culoare,

scenography, color, tone, light, psychology, emotion, palette of colors

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Bulat, V.</creatorName>
<affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Rolul culorii in scenografia filmului de ficţiune</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2020</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>scenografie</subject>
<subject>culoare</subject>
<subject>tonalitate</subject>
<subject>lumină</subject>
<subject>psihologie</subject>
<subject>emoţie</subject>
<subject>gamă de culoare</subject>
<subject>scenography</subject>
<subject>color</subject>
<subject>tone</subject>
<subject>light</subject>
<subject>psychology</subject>
<subject>emotion</subject>
<subject>palette of colors</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>791.221/228.021+791.63.017.4</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2020-08-06</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Gama coloristică, &icirc;n sens dramaturgic, are un rol semnificativ &icirc;n generarea substanţei emotive, &icirc;n psihologia perceperii discursului cinematografic. De aici &ndash; şi rolul important al creaţiei pictorului-scenograf, care propune dramaturgia şi temperatura gamei coloristice ca părţi constitutive ale stării psihologice şi ritmului &icirc;ntregului film. &Icirc;n linii generale, activitatea pictoruluiscenograf &icirc;ntr-un film de ficţiune include g&acirc;ndirea şi construirea decorului, &bdquo;regizarea&rdquo; culorii, luminii şi altor elemente ce vor ,,deservi&rdquo; creativ dramaturgia filmului, dinamica caracterologică, contextul timpului etc.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The color palette, from the dramaturgical viewpoint, has a significant role in generating the emotive substance in the psychology of cinema speech perception. Here from follows the importance of the painter-scenographer&rsquo;s creation who proposes the dramaturgy and temperature of the color palette as constitutive parts of the psychological condition and the rhythm of the whole film. In general, the activity of a scenographer in a fiction film includes the design and construction of the scenery, the &ldquo;direction&rdquo; of color, light and other elements which will creatively &ldquo;serve&rdquo; the film dramaturgy, the characterological dynamics, time context etc.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>