Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
449 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-28 16:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.221/228.021+791.63.017.4 (1) |
РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. ИГРЫ. СПОРТ (1700) |
SM ISO690:2012 BULAT, Vladimir. Rolul culorii in scenografia filmului de ficţiune. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 1(36), pp. 123-126. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(36) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 791.221/228.021+791.63.017.4 | ||||||
Pag. 123-126 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Gama coloristică, în sens dramaturgic, are un rol semnificativ în generarea substanţei emotive, în psihologia perceperii discursului cinematografic. De aici – şi rolul important al creaţiei pictorului-scenograf, care propune dramaturgia şi temperatura gamei coloristice ca părţi constitutive ale stării psihologice şi ritmului întregului film. În linii generale, activitatea pictoruluiscenograf într-un film de ficţiune include gândirea şi construirea decorului, „regizarea” culorii, luminii şi altor elemente ce vor ,,deservi” creativ dramaturgia filmului, dinamica caracterologică, contextul timpului etc. |
||||||
Cuvinte-cheie scenografie, culoare, tonalitate, lumină, psihologie, emoţie, gamă de culoare, scenography, color, tone, light, psychology, emotion, palette of colors |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Bulat, V.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Rolul culorii in scenografia filmului de ficţiune</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier> <subjects> <subject>scenografie</subject> <subject>culoare</subject> <subject>tonalitate</subject> <subject>lumină</subject> <subject>psihologie</subject> <subject>emoţie</subject> <subject>gamă de culoare</subject> <subject>scenography</subject> <subject>color</subject> <subject>tone</subject> <subject>light</subject> <subject>psychology</subject> <subject>emotion</subject> <subject>palette of colors</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>791.221/228.021+791.63.017.4</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020-08-06</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Gama coloristică, în sens dramaturgic, are un rol semnificativ în generarea substanţei emotive, în psihologia perceperii discursului cinematografic. De aici – şi rolul important al creaţiei pictorului-scenograf, care propune dramaturgia şi temperatura gamei coloristice ca părţi constitutive ale stării psihologice şi ritmului întregului film. În linii generale, activitatea pictoruluiscenograf într-un film de ficţiune include gândirea şi construirea decorului, „regizarea” culorii, luminii şi altor elemente ce vor ,,deservi” creativ dramaturgia filmului, dinamica caracterologică, contextul timpului etc.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The color palette, from the dramaturgical viewpoint, has a significant role in generating the emotive substance in the psychology of cinema speech perception. Here from follows the importance of the painter-scenographer’s creation who proposes the dramaturgy and temperature of the color palette as constitutive parts of the psychological condition and the rhythm of the whole film. In general, the activity of a scenographer in a fiction film includes the design and construction of the scenery, the “direction” of color, light and other elements which will creatively “serve” the film dramaturgy, the characterological dynamics, time context etc.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>