Articolul precedent |
Articolul urmator |
630 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-02-05 20:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.951:351.74(478) (2) |
Административное право (1235) |
Объекты и задачи государственного административного управления (1097) |
SM ISO690:2012 SÎTARI, Elena, LUPAŞCU, Zinaida. Polițistul ca actor al justiției moldave. In: Asigurarea independenţei justiţiei: realizări, probleme, perspective: conferinţă ştiinţifico-practică interuniversitară a tinerilor cercetători (2020 ; Chişinău), 10 decembrie 2019, Chişinău. Chişinău: Tipografia "ADRILANG" SRL, 2020, pp. 99-105. ISBN 978-9975-3423-0-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asigurarea independenţei justiţiei: realizări, probleme, perspective 2020 | ||||||
Conferința "Asigurarea independenţei justiţiei: realizări, probleme, perspective" Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 342.951:351.74(478) | ||||||
Pag. 99-105 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Republica Moldova, ca stat de drept, funcționează datorită instituțiilor sale fundamentale, care se constituie în sisteme, având atribuții specifice, dar care, în același timp, interacționează permanent. În acest sens, sistemul organelor polițienești are un rol important în apărarea valorilor fundamentale ale statului precum: securitatea publică și națională, asigurarea ordinii publice, apărarea drepturilor fundamentale ale cetățenilor, protecție civilă, etc. Domeniului dreptului polițienesc i se atribuie o atenție deosebită dat fiind faptul că locuim într-o țară democratică și avem nevoie de o administrare eficientă, care să ne asigure legalitatea în procesul de protecție a drepturilor și intereselor legale ale cetățenilor. |
||||||
Cuvinte-cheie poliție, justiţie, atribuții, răspundere, autoritate, police, justice, atrocities, responsibility, authority |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-109036</cfResPublId> <cfResPublDate>2020</cfResPublDate> <cfStartPage>99</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-3423-0-8</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/109036</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Polițistul ca actor al justiției moldave</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>poliție; justiţie; atribuții; răspundere; autoritate; police; justice; atrocities; responsibility; authority</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Republica Moldova, ca stat de drept, funcționează datorită instituțiilor sale fundamentale, care se constituie în sisteme, având atribuții specifice, dar care, în același timp, interacționează permanent. În acest sens, sistemul organelor polițienești are un rol important în apărarea valorilor fundamentale ale statului precum: securitatea publică și națională, asigurarea ordinii publice, apărarea drepturilor fundamentale ale cetățenilor, protecție civilă, etc. Domeniului dreptului polițienesc i se atribuie o atenție deosebită dat fiind faptul că locuim într-o țară democratică și avem nevoie de o administrare eficientă, care să ne asigure legalitatea în procesul de protecție a drepturilor și intereselor legale ale cetățenilor.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The Republic of Moldova as a rule of law works because of its fundamental institutions, which are constituted in systems, having specific attributions but which at the same time interact permanently. In this sense, the system of police bodies plays an important role in defending the fundamental values of the state, such as: public and national security, ensuring public order, defending the fundamental rights of citizens, civil protection, etc. The field of police law is given special attention given the fact that we live in a democratic country and we need an efficient administration to ensure our legality in the process of protecting the legal rights and interests of citizens.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-79409</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-39401</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-79409</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-79409-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Sitari</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Elena</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-39401</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-39401-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Lupaşcu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Zinaida</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>