Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
607 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-01 00:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01:37.035.3 (1) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4011) |
SM ISO690:2012 ROTARU, Ioana-Corina, OVCERENCO, Nadejda. Valoarea formativă a curriculumului educației tehnologice privind formarea preadolescentului pentru rolul de părinte responsabil. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 1(19), pp. 108-118. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.108-118 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 1(19) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.108-118 | ||||||
CZU: 37.01:37.035.3 | ||||||
Pag. 108-118 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educația tehnologică este o disciplină de cultură generală, pe care o considerăm o componentă a culturii de bază și o coordonată de acțiune pentru educația permanentă. Prin introducerea disciplinei educație tehnologică în societatea supertehnologizată se cultivă umanismul tehnologic și se formează o atitudine de responsabilitate și moralitate înaltă. Din punct de vedere calitativ, educația tehnologică contribuie la formarea unei generații cu înclinații reale spre inițiativă, creativitate, cooperare, care conduc către a învăța să faci bine. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, curriculumul educație tehnologică, educație parentală, curriculum, technology education curriculum, parent education |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.36120/2587-3636.v19i1.108-118</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Rotaru, I.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Ovcerenco, N.A.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Valoarea formativă a curriculumului educației tehnologice privind formarea preadolescentului pentru rolul de părinte responsabil</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0623</relatedIdentifier> <subjects> <subject>curriculum</subject> <subject>curriculumul educație tehnologică</subject> <subject>educație parentală</subject> <subject>curriculum</subject> <subject>technology education curriculum</subject> <subject>parent education</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.01:37.035.3</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020-04-07</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Educația tehnologică este o disciplină de cultură generală, pe care o considerăm o componentă a culturii de bază și o coordonată de acțiune pentru educația permanentă. Prin introducerea disciplinei educație tehnologică în societatea supertehnologizată se cultivă umanismul tehnologic și se formează o atitudine de responsabilitate și moralitate înaltă. Din punct de vedere calitativ, educația tehnologică contribuie la formarea unei generații cu înclinații reale spre inițiativă, creativitate, cooperare, care conduc către a învăța să faci bine.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Technological education is a general culture discipline, which we consider a component of the basic culture and an action coordinate for lifelong learning. By introducing the technological education discipline into the super-technological society, it leads to the cultivation of technological humanism and the formation of an attitude of responsibility and high morality. From a qualitative point of view, technological education contributes to the formation of a generation with real inclinations towards initiative, creativity, cooperation that lead to learning to do well.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>