Valoarea formativă a curriculumului educației tehnologice privind formarea preadolescentului pentru rolul de părinte responsabil
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
607 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-01 00:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01:37.035.3 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4011)
SM ISO690:2012
ROTARU, Ioana-Corina, OVCERENCO, Nadejda. Valoarea formativă a curriculumului educației tehnologice privind formarea preadolescentului pentru rolul de părinte responsabil. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 1(19), pp. 108-118. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.108-118
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(19) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Valoarea formativă a curriculumului educației tehnologice privind formarea preadolescentului pentru rolul de părinte responsabil

The formative value of the technological education curriculum concerning the preadolescent training for the role of parents responsible

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.108-118
CZU: 37.01:37.035.3

Pag. 108-118

Rotaru Ioana-Corina, Ovcerenco Nadejda
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 aprilie 2020


Rezumat

Educația tehnologică este o disciplină de cultură generală, pe care o considerăm o componentă a culturii de bază și o coordonată de acțiune pentru educația permanentă. Prin introducerea disciplinei educație tehnologică în societatea supertehnologizată se cultivă umanismul tehnologic și se formează o atitudine de responsabilitate și moralitate înaltă. Din punct de vedere calitativ, educația tehnologică contribuie la formarea unei generații cu înclinații reale spre inițiativă, creativitate, cooperare, care conduc către a învăța să faci bine.

Technological education is a general culture discipline, which we consider a component of the basic culture and an action coordinate for lifelong learning. By introducing the technological education discipline into the super-technological society, it leads to the cultivation of technological humanism and the formation of an attitude of responsibility and high morality. From a qualitative point of view, technological education contributes to the formation of a generation with real inclinations towards initiative, creativity, cooperation that lead to learning to do well.

Cuvinte-cheie
curriculum, curriculumul educație tehnologică, educație parentală,

curriculum, technology education curriculum, parent education

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<identifier identifierType='DOI'>10.36120/2587-3636.v19i1.108-118</identifier>
<creators>
<creator>
<creatorName>Rotaru, I.</creatorName>
<affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Ovcerenco, N.A.</creatorName>
<affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Valoarea formativă a curriculumului educației tehnologice privind formarea preadolescentului pentru rolul de părinte responsabil</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2020</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0623</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>curriculum</subject>
<subject>curriculumul educație tehnologică</subject>
<subject>educație parentală</subject>
<subject>curriculum</subject>
<subject>technology education curriculum</subject>
<subject>parent education</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.01:37.035.3</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2020-04-07</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Educația tehnologică este o disciplină de cultură generală, pe care o considerăm o componentă a culturii de bază și o coordonată de acțiune pentru educația permanentă. Prin introducerea disciplinei educație tehnologică &icirc;n societatea supertehnologizată se cultivă umanismul tehnologic și se formează o atitudine de responsabilitate și moralitate &icirc;naltă. Din punct de vedere calitativ, educația tehnologică contribuie la formarea unei generații cu &icirc;nclinații reale spre inițiativă, creativitate, cooperare, care conduc către a &icirc;nvăța să faci bine.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Technological education is a general culture discipline, which we consider a component of the basic culture and an action coordinate for lifelong learning. By introducing the technological education discipline into the super-technological society, it leads to the cultivation of technological humanism and the formation of an attitude of responsibility and high morality. From a qualitative point of view, technological education contributes to the formation of a generation with real inclinations towards initiative, creativity, cooperation that lead to learning to do well.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>