Perspective de abordare a curriculumului în educaţie
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1698 62
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-28 21:29
SM ISO690:2012
IFTEMIE, Nicoleta. Perspective de abordare a curriculumului în educaţie. In: Revistă de știinţe socioumane , 2012, nr. 1(20), pp. 120-124. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(20) / 2012 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Perspective de abordare a curriculumului în educaţie

Pag. 120-124

Iftemie Nicoleta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The article presents the perspectives of different approaches to curriculum in education. There are generalized thirteen perspectives which synthesize the main aspects that characterize them: theoretical, psychological, sociological, pedagogical, focusing on competences, conceptual, historical, vocational, procedural, structural, curriculum products, the general framework of the curriculum and the instrumental side (operational) of the university curriculum.

Articolul prezintă perspectivele de abordare a curriculumului în educaţie. Sunt generalizate 13 perspective care sintetizează aspectele principale ce le caracterizează: epistemică, psihologică, sociologică, pedagogică, axarea pe competenţe, conceptuală, istorică, vocaţională, procesuală, structurală, a produselor curriculare, a cadrului general al curriculumului şi cea a laturii instrumentale (operaţionale) a curriculumului universitar.

Cuvinte-cheie
the university curriculum, perspectives of different approaches to curriculum in education, theoretical aspect of education curriculum, curriculum products, the instrumental side

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Iftemie, N.</creatorName>
<affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Perspective de abordare a curriculumului în educaţie</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2012</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0119</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>the university curriculum</subject>
<subject>perspectives of different approaches to curriculum in education</subject>
<subject>theoretical aspect of education curriculum</subject>
<subject>curriculum products</subject>
<subject>the instrumental side</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2012-01-03</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The article presents the perspectives of different approaches to curriculum in education. There are generalized thirteen perspectives which synthesize the main aspects that characterize them: theoretical, psychological, sociological, pedagogical, focusing on competences, conceptual, historical, vocational, procedural, structural, curriculum products, the general framework of the curriculum and the instrumental side (operational) of the university curriculum.</description>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Articolul prezintă perspectivele de abordare a curriculumului în educaţie. Sunt generalizate 13 perspective care sintetizează aspectele principale ce le caracterizează: epistemică, psihologică, sociologică, pedagogică, axarea pe competenţe, conceptuală, istorică, vocaţională, procesuală, structurală, a produselor curriculare, a cadrului general al curriculumului şi cea a laturii instrumentale (operaţionale) a curriculumului universitar.</description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>