Impactul metodelor alternative de evaluare la disciplina educaţia moral-spirituală în ciclul primar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
661 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-29 17:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26:373.3.034 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14885)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2145)
SM ISO690:2012
DEMENCIUC, Natalia. Impactul metodelor alternative de evaluare la disciplina educaţia moral-spirituală în ciclul primar. In: Interuniversitaria, Ed. 9, 16 mai 2013, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2014, Ediția 09, Vol.2, pp. 118-124. ISBN 978-9975-50-058-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 09, Vol.2, 2014
Colocviul "Interuniversitaria"
9, Bălți, Moldova, 16 mai 2013

Impactul metodelor alternative de evaluare la disciplina educaţia moral-spirituală în ciclul primar

CZU: 371.26:373.3.034

Pag. 118-124

Demenciuc Natalia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 19 martie 2020


Rezumat

The present article tries to outline the impact of alternative methods of evaluation used at Moral and Spiritual Education. The specificity of these methods is that these methods emphasize the evaluation of the competences (knowledge, capacity and attitudes) they provoke and motivate pupils to participate more actively and to realize the educational process with much pleasure, these methods contribute at the formation and development of self evaluation capacities and reciprocal evaluation

Cuvinte-cheie
evaluation, the method of evaluation, the alternative method of evaluation, Moral and Spiritual Education, competence, performance