Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1035 85 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 19:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942 (516) |
Психология (3416) |
SM ISO690:2012 TROIAN, Vlada, COZĂRESCU, Mihaela. Dimensiunea psihologică în procesul de negocieri – rolul și impactul emoțiilor. In: Vector European, 2020, nr. 1, pp. 197-200. ISSN 2345-1106. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 1 / 2020 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942 | ||||||
Pag. 197-200 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Negocierea face parte din viața de zi cu zi și, indiferent de formatul acesteia, în spatele oricărui negociator este, în primul rând, individul. Astfel, negocierile reprezintă procese complexe, ce presupun, printre altele, competențe cognitive, comportamentale și emoționale. Pentru o perioadă îndelungată, aspectul emoțional în contextul negocierilor a fost ignorat. A venit însă timpul să recunoaștem inevitabilitatea emoțiilor și, prin urmare,impactul acestora în procesul de negociere. Dovezile empirice concludente potrivit cărora emoțiile au rol intra-personal și interpersonal, afectând deciziile negociatorilor și, în consecință, procesul și rezultatul negocierii, reliefează importanța inteligenței emoționale. Este esențial ca negociatorul eficient al secolului XXI să abordeze dinamica emoțională nu doar prin conștientizarea și gestionarea propriilor emoții, dar și înțelegerea emoțiilor celuilalt negociator |
||||||
Cuvinte-cheie negociere, cogniţie, emoţie, multifuncționalitate, multidimensionalitate, dinamism, satisfacție afectivă, satisfacție instrumentală, Inteligenţa emoţională, negotiation, emotion, cognition, multifunctionality, multidimensionality, dynamism, affective satisfaction, instrumental satisfaction, emotional intelligence |
||||||
|