Experienţa optimală şi factorii de personalitate ce o influenţează
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
776 37
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-01 16:52
SM ISO690:2012
NEGURĂ, Ion. Experienţa optimală şi factorii de personalitate ce o influenţează. In: Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne : conferinţă ştiinţifică internaţională, 11-12 decembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2014, Partea 2-a. , pp. 177-182. ISBN 978-9975-48-068-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne
Partea 2-a. , 2014
Conferința "Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne"
Chişinău, Moldova, 11-12 decembrie 2014

Experienţa optimală şi factorii de personalitate ce o influenţează


Pag. 177-182

Negură Ion
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2020


Rezumat

The aim purpose of this study is to identify those personality factors which are responsible for the emergence and consolidation of optimal experience in contemporary students. Experimental approach focused on the study of three variables, one of which optimal experience, was considered the dependent variable, while the other two independent variables: extraversion and emotional stability. The experiment was conducted on 232 university students. Analysis of experimental data evolves the idea that appearance and installation of optimal experience is driven mainly by two factors of personality: extraversion and emotional stability, which favors it development and proper functioning.