Istoria – ştiință şi disciplina şcolară. Noi abordări la începutul secolului al XXI-lea
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
749 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 11:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.124:94 (2)
Воспитание. Обучение. Образование (14391)
Всеобщая история (525)
SM ISO690:2012
CONSTANTINOV, Valentin. Istoria – ştiință şi disciplina şcolară. Noi abordări la începutul secolului al XXI-lea. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul general: tradiție și inovație , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. I, pp. 209-216. ISBN 978-9975-76-289-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. I, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Istoria – ştiință şi disciplina şcolară. Noi abordări la începutul secolului al XXI-lea

History - science and school discipline. New approaches at the beginning of the 21st century

CZU: 371.124:94

Pag. 209-216

Constantinov Valentin12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Institutul de Istorie
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2020


Rezumat

 Istoria este una dintre cele mai importante discipline școlare. Politicienii și intelectualii au apelat la istorie pentru a-și motiva acțiunile. Au promovat ideile liberalismului și modernizării statului. Acest lucru a fost posibil numai prin crearea unei ideologii politice. Istoria a ocupat, de asemenea, un rol principal în multe ideologii. Am scris în acest studiu despre crearea și evoluția Istoriei ca știință și disciplină școlară. Iar principiile propuse de Herodot, Thucidides, Cicero și Tacitus pot fi asumate de istoricii noii generații, precum și de profesorii de istorie.

 History is one of the most important school disciplines. Politicians and intellectuals have appealed to history to motivate their actions. They promoted the ideas of liberalism and modernization of the state. This was possible only by creating a political ideology. History has also taken a leading role in many ideologies. We wrote in this study about the creation and evolution of History as science and a school discipline. Also, the principles proposed by Herodotus, Thucidides, Cicero and Tacitus can be assumed by the historians of the new generation as well as history teachers.

Cuvinte-cheie
Herodot, Thucidites, Cicero, izvoare istorice, învățător de istorie,

Herodot, Thucidites, Cicero, historical sources, history teacher