Perspective de formare a competenţei profesional-didactice de educaţie ecologică – CEE în procesul pregătirii iniţiale a cadrelor didactice pentru învăţă-mîntul primar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
543 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-04 16:20
SM ISO690:2012
SARANCIUC-GORDEA, Liliana. Perspective de formare a competenţei profesional-didactice de educaţie ecologică – CEE în procesul pregătirii iniţiale a cadrelor didactice pentru învăţă-mîntul primar. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 136-141. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Perspective de formare a competenţei profesional-didactice de educaţie ecologică – CEE în procesul pregătirii iniţiale a cadrelor didactice pentru învăţă-mîntul primar


Pag. 136-141

Saranciuc-Gordea Liliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2020


Rezumat

În acest articol se identifică o problema nouă şi stringentă a cadrelor didactice pentru învăţămîntul primar – problema necesităţii formării la învăţători a competentei de educaţie ecologică a elevilor de vîrstă şcolară mică. Se aduc argumente de ordin ştiinţific, social-economic, care demonstrează corelarea acestei probleme cu tendinţele de modernizare a educaţiei în plan naţional şi global.  

The article identifies an urgent problem of the day which is faced by primary school teachers – that of developing primary school pupils’ competences of environmental education. Scientific and social-economical arguments are brought to demonstrate the correlation of this problem with tendencies of modernising education on the national and international scale.  

Cuvinte-cheie
competenţa profesional-didactică, model de profesionalizare, educaţie ecologică, criză ecologică, paradigma constructivistă de educaţie ecologică, competenţa de educaţie ecologică.,

professional-didactic competence, environmental education, ecological crisis, constructive paradigm on environmental education, competence of environmental education.