Articolul precedent |
Articolul urmator |
850 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-05 16:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[008+398](498):070-053.2 (1) |
Цивилизация. Культура. Прогресс (818) |
Фольклор в узком смысле (721) |
Газеты. Пресса. Журналистика (561) |
SM ISO690:2012 PROHIN, Andrei. Cultura tradițională românească în presa pentru copii din Republica Moldova. In: Valorificarea patrimoniului etnocultural: al Republicii Moldova în educația tinerei generații, Ed. 1, 17 noiembrie 2016, Chișinău. Chișinău: Institutul Patrimoniului Cultural, 2016, Ediția 1, p. 39. ISBN 978-9975-133-48-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea patrimoniului etnocultural Ediția 1, 2016 |
||||||
Conferința "Valorifi carea patrimoniului etnocultural al Republicii Moldova în educaţia tinerei generaţii" 1, Chișinău, Moldova, 17 noiembrie 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: [008+398](498):070-053.2 | ||||||
Pag. 39-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În spațiul dintre Prut și Nistru, presa pentru copii reușește, mai bine de trei sferturi de veac, să-și cucerească cititorii, oglindind atât realitățile epocii, cât și universul atemporal al copilăriei și adolescenței. Folclorul și datinile românești constituie o prezență permanentă în paginile periodicelor pentru copii din Republica Moldova. Alături de creațiile scriitorilor și alte valori spirituale, tezaurul popular contribuie la educarea, în rândurile elevilor, a identității românești, a conștiinței unității românilor din diferite regiuni și a legăturii lor cu strămoșii. Periodicele completează fericit demersul școlii, oferind materiale care lipsesc în manuale, prezentându-le în mod ingenios, captivant, umoristic, sensibilizând cititorii față de valoarea tradițiilor locale. Periodicele pentru copii și adolescenți au un caracter eminamente educativ. Colegiile de redacție selectează creații folclorice în special având conținut moralizator, poezii de dimensiuni reduse, care pot fi mai lesne învățate pe de rost. Concomitent, poezia și proza populară sunt reprezentate modest, prioritate revenind informațiilor succinte despre obiceiuri (majoritatea din ciclul calendaristic). Utilizarea internetului, în calitate de sursă de documentare, atrage riscul de a pune în circulație inexactități sau chiar falsuri. Încercând să prezinte accesibil cunoștințele cu caracter etnografi c, autorii inevitabil omit amănunte, recurg la extrapolări. Publicațiile periodice oferă copiilor și adolescenților preponderent informații științifi ce, despre originea și semnifi cațiile datinilor din trecut. Totodată, elevii sunt îndemnați, în diverse forme, să devină purtători efectivi de cultură tradițională – învățând colinde, proverbe, frământări de limbă, participând în ansambluri folclorice, practicând meșteșuguri populare. Copiii se dovedesc a fi , în mai multe cazuri, culegători de valoroase datini și obiceiuri. |
||||||
|