Articolul precedent |
Articolul urmator |
669 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-02-08 12:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.21.02:82-93 (1) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2016) |
Литература. Литературоведение (3495) |
SM ISO690:2012 КОЛЕСНИК, Любовь. Пути формирования коммуникативной компетенции обучаемых в процессе преподавания детской литературы. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Seria 21, Vol.3, pp. 238-246. ISBN 978-9975-3370-4-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 21, Vol.3, 2019 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.21.02:82-93 | ||||||
Pag. 238-246 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article is dedicated to the problem of studing fairy-tales in the literature of other cultures in the process of teaching children‖s literature. In the aspect of the dialogue of culturesdy names and in extracurricular work, the work of Rassian, Western European and American fairy- tales is examined, the texts of literature fairy-tales are analized, interactive technologies and internet resources are used. In the course of acquaintance with the literature fairy-tales of other cultures, the multicultural personality of the reader is formed, tolerance and respect for the culture and history of different peoples and eras are fortered. |
||||||
|