Importanța autonomiei universitare în actul educațional
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
656 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-06-08 17:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1 (1421)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2582)
SM ISO690:2012
DOBREA, Mădălina. Importanța autonomiei universitare în actul educațional. In: Vector European, 2019, nr. 1, pp. 16-18. ISSN 2345-1106.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 1 / 2019 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Importanța autonomiei universitare în actul educațional

The importance of the university autonomy in the educational act

CZU: 378.1

Pag. 16-18

Dobrea Mădălina
 
Universitatea „Dunarea de Jos”, Galați
 
 
Disponibil în IBN: 11 iunie 2019


Rezumat

Potrivit Legii educației naționale nr. 1/2011 coroborate cu dispozițiile prevăzute de Constituția României, principiile ce guvernează învățământul superior se doresc a fi garantarea autonomiei universitare, respectarea și asigurarea libertăților academice, responsabilitatea publică, asigurarea calității, accesul nediscriminatoriu la învățământul superior, transparența deciziilor și respectarea principiilor de etică și deontologie profesională. În tot spațiul european și nord-american autonomia, responsabilitatea și calitatea, reprezintă trinitatea învățământului superior, asigurând în acest mod faptul că actul educațional nu se supune unor interferențe extrinseci față de mediul academic

According to the National Education Law no. 1/2011 in line with the provisions of the Romanian Constitution, the principles governing higher education seek to guarantee academic autonomy, respect for and safeguarding academic freedoms, public accountability, quality assurance, non-discriminatory access to higher education, transparency of decisions and observance of ethical principles; professional deontology. In all European and North American space, autonomy, accountability and quality represent the trinity of higher education, thus ensuring that the educational act is not subjected to extrinsic interference with the academic environment.

Cuvinte-cheie
autonomie, învăţământ superior, principii, deontologii,

Autonomy, higher education, principles, deontology