Articolul precedent |
Articolul urmator |
791 39 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-19 23:04 |
SM ISO690:2012 GÎNJU, Stela. Educația ecologică în diverse țări ale lumii. Studiu comparativ. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.2, pp. 29-34. ISBN 978-9975-46-335-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 19, Vol.2, 2017 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" 19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 29-34 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article describes the importance of the ecological education, by emphasizing the fact that this type of education is not only an instrument for solving environmental problems or managing the natural resources, but is also a process of a high importance for the recognition of the environmental values and the definition of the concepts regarding the environment, in order to improve the quality of life. There are described the most important conventions on the environment: AARHUS, the Rio Declaration, Agenda 21. An essential place in this article is reserved to describe the ways in which ecological education is realised in various countries: Romania, Austria, The Netherlands, Norway, Finland, etc. |
||||||
|