Analiza fenomenului selfism-ului ca formă a comportamentului adictiv
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
979 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-01 23:31
SM ISO690:2012
CANȚER, Loredana. Analiza fenomenului selfism-ului ca formă a comportamentului adictiv. In: Viitorul ne aparţine, 5-6 octombrie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Academiei de Ştiinţe a Moldovei, 2017, Ediția 7, p. 143. ISBN 978-9975-3036-5-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Viitorul ne aparţine
Ediția 7, 2017
Conferința "Viitorul ne aparţine"
Chișinău, Moldova, 5-6 octombrie 2017

Analiza fenomenului selfism-ului ca formă a comportamentului adictiv


Pag. 143-143

Canțer Loredana
 
Liceul Academiei de Ştiinţe din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 noiembrie 2018



Teza

Într-o era în care, de la mic la mare, avem cu toții telefoane mobile, cum să știm când întrecem măsura? Astăzi peste 6 miliarde de oameni au telefoane mobile și zilnic se postează peste un million de selfie pe rețelele sociale, sunt înregistrate cazuri letale, determinate de preluarea pozelor selfie în situații de risc (pe acoperișuri, pe poduri sau trenuri în mișcare). Sunt indicatori seminificativi pentru a investiga fenomenul selfie în rândul tinerilor. Reieșind din aceste considerente, scopul lucrării constă în identificarea şi analiza poziţiei tinerilor vizând fenomenul selfie şi a formelor hidoase ale acestuia.  Metodologia lucrării a inclus promovarea unui chestionar pentru a studia opinia tinerilor faţă de cultura selfie şi selfismul hidos. În total la studiu au participat 100 de persoane. Grupul a fost selectat conform criteriilor de vârstă de la 14 la 30 ani, deoarece conform legislaţiei Republicii Moldova tinerii sunt persoanele cu vârsta de până la 30 ani.  Rezultatele obținute au demonstrat că selfismul este un fenomen destul de răspândit în rândurile tinerilor. Circa 60% din numărul celora care practică selfie devin dependenţi şi petrec foarte mult timp în această activitate. O formă particulară care ia amploare în rândul tinerilor este selfismul hidos, aproximativ 29% sunt dependenţi de selfie.  Investigațiile de acest tip permit sistematizarea datelor teoretico-aplicative cu referinţă la problema cercetării. Selfismul hidos este astăzi în vogă și evoluează cu progresie geometrică şi aduce tinerilor plăcere şi veselie. Unde sunt limitele acesteia şi consecinţele, deocamdată încă rămân a fi necunoscute de publicul larg.  Studiile dedicate noilor tipuri de dependenţe TIC sunt importante nu doar din perspectiva psihologiei şi a psihiatriei, care găsesc în acest domeniu un teritoriu puţin explorat, ci şi din perspectiva ştiinţelor socilale şi economice, interesate să reducă pierderile mari de productivitate din companiile fără proceduri de gestionare a comunicaţiilor mobile şi a Internetului. De asemenea, noile dependenţe captează interesul, şi totodată stârnesc îngrijorarea cercetătorilor din aria ştiinţelor educaţiei, datorită scăderii performanţelor şcolare ale elevilor care au un consum problematic de telefonie mobilă, de jocuri online, de Internet şi selfie.