Management al calității - premisă a performanţei în educaţie
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
1133 9
Ultima descărcare din IBN:
2021-05-20 00:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.6:37.02 (1)
Управление качеством. Комплексный контроль качества (TQM) (139)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1215)
SM ISO690:2012
ISAC, Ştefania. Management al calității - premisă a performanţei în educaţie. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, Vol.2, pp. 90-94. ISBN 978-9975-88-042-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2018
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2018

Management al calității - premisă a performanţei în educaţie

CZU: 005.6:37.02

Pag. 90-94

Isac Ştefania
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2018


Rezumat

Quality and innovation as prerequisites for performance in education presumed the integration of democratic values and principles, rights and obligations of partners, designed in a spirit of transparency, accountability and the involvement of both the school as a provider of education and family - student and father - as a recipient of education services. Research conducted in this area, the practice of many educational institutions, demonstrated the compelling benefits of implementing a Quality  Management System. We consider that training in evaluation should be continued but the programs focused on new teaching curriculum, else it should systematically include the necessary support to assist teachers to assess skills and use assessment for shaping teaching and the learning process of students.