Educaţia deschisă în Moldova: aici şi acum
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
740 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 21:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01(478) (7)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, GORINCIOI, Valeriu, BEZEDE, Rima, VOICU, Ovidiu. Educaţia deschisă în Moldova: aici şi acum. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 2(96), pp. 36-45. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(96) / 2016 / ISSN 1810-6455

Educaţia deschisă în Moldova: aici şi acum

Open education in Moldova: here and now

CZU: 37.01(478)

Pag. 36-45

Goraş-Postică Viorica1, Gorincioi Valeriu1, Bezede Rima1, Voicu Ovidiu2
 
1 Centrul Educaţional Pro Didactica,
2 Fundația pentru o societate deschisă
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

Studiul conține un rezumat esenţializat al documentelor de politică educaţională din R.Moldova care vizează, direct sau indirect, resursele educaţionale deschise (RED), cu scopul de a aduna argumente legate de necesitatea şi utilitatea lor pentru diverşi actori educaţionali. Sînt prezentate: contextul oficial, avantajele şi perspectivele RED, dar şi unele limite inerente. Concluziile vizează: accesul la educaţia de calitate pentru un număr mai mare de persoane; creşterea calităţii educaţiei prin evaluarea de către colegi;  mecanisme prin care se obţin rezultate remarcabile în dezvoltarea şi îmbunătăţirea curricula, a materialelor didactice; realizarea programelor şi a cursurilor de formare continuă; organizarea unor sesiuni de interacţiune cu elevii şi studenţii şi între aceştia; elaborarea unor materiale şi tehnici de predare-învăţare de calitate; găsirea unor modalităţi eficace de evaluare. Recomandările studiului includ opţiuni şi oportunităţi pentru R.Moldova, insistîndu-se pe necesitatea accelerării procesului prin: măsuri de politică publică, crearea şi utilizarea RED, complementaritate, deschidere şi diversificare, pornind de la o planificare strategică raţională şi prospectivă – crearea bibliotecilor şcolare virtuale, introducerea licenţelor libere, elaborarea manualelor deschise, planificarea inteligentă prin extinderea consultării în afara cercului tradiţional; evitarea dependenţei de către unul sau cîţiva furnizori, formarea continuă şi sprijinul permanent, adaptarea legislaţiei şi a metodologiilor, anticiparea schimbării, planificarea bugetară pe termen lung etc

The study contains an essential summary of the education policy documents in the Republic of Moldova, concerning directly or indirectly – open educational resources (OER) in order to gather arguments related to the need and their usefulness for various education stakeholders. All these fall into an official context, followed by practical aspects of advantages of OER, their perspectives, but also some inherent limitations. The findings are presented in a extended manner and aims at: access to quality education to a larger number of people; improving quality of education through the assessment by the colleagues; mechanisms by which for a long-term, remarkable results regarding the development and improvement of curriculum and didactical materials are achieved; implementing programs and in-service training courses; organising interaction sessions with pupils and students and between them; development of quality materials and teaching-learning techniques; finding effective ways of evaluation. The recommendations of the study include options and opportunities for the Republic of Moldova, insisting on the need to accelerate the process through public policy measures, through creation and use of OER, by complementarity, openness and diversification, starting from the rational strategic and prospective planning. We recommend some concrete measures such as: creation of virtual school libraries; introduction of free licenses; development of open textbooks; smart planning through extending consultation outside of the usual circle; permanent public communication; avoid dependence on one or several suppliers; in-service training and ongoing support; adjusting legislation and methodologies; anticipating change, long-term planning of budget etc..  

Cuvinte-cheie
Open education, Open Educational Resources,

education policy documents, free licenses, virtual school libraries, prospective planning.,

legislation