Dereglările vegetative şi particularităţile dezvoltării cognitive la copii
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
899 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-04 16:02
SM ISO690:2012
RAILEAN, Gheorghe, STRATULAT, Petru, BATÎR, Vasiliţa, RAILEAN, Anastasia. Dereglările vegetative şi particularităţile dezvoltării cognitive la copii. In: Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale, 2007, nr. 2(11), pp. 76-82. ISSN 1857-0011.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale
Numărul 2(11) / 2007 / ISSN 1857-0011

Dereglările vegetative şi particularităţile dezvoltării cognitive la copii

Pag. 76-82

Railean Gheorghe1, Stratulat Petru1, Batîr Vasiliţa1, Railean Anastasia2
 
1 IMSP Institutul Mamei şi Copiluluii,
2 Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 12 decembrie 2013


Rezumat

Au fost testaţi psihologic 171 de copii cu vârsta între 7-9 ani, care au suportat hipoxie, traumă cerebrală şi neuroinfecţii la naştere. Iniţial au fost examinaţi 15 copii, la care examenele clinic şi paraclinic n-au evidenţiat dereglări vegetative. Rezultatele obţinute au fost comparate cu soluţiile şi răspunsurile ale 156 de copii (78 de copii cu dereglări vegetative suprasegmentare, 39 - segmentare şi 39 – motorii). Ulterior s-a calculat suma punctelor pentru fiecare subtest la copiii cu diferite forme de manifestare clinică a patologiei vegetative. Aceasta a permis determinarea dezvoltării cognitive în diferite forme patologice vegetative la copii.

There were examinated psihological 171 children with the age between 7-9 years who supported cerebral trauma, neuroinfection and hipoxy at the born. Initial were examinated 15 children at whom the clinical and paraclinical examination didń΄t notice vegetative dereglation.The obtain results were comparated with the solutions and answers of another 156 children (78 children with oversegmentary vegetative dereglation,39-segmantary and 38 motories).Subsequent was calculated the sum of points for each subtest at the children with different aspect of clinical manifestation of vegetative patology.This allowed to determinate the cognitiv development in different aspect of vegetative patology at children.