The influence of cultural tourism on the formation of national pride, patriotism and statehood
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
1343 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-01 16:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.486 (34)
Туризм. Экономика туризма (534)
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Alexandru, ZEADI, Hani, HAMAD, Nimer. The influence of cultural tourism on the formation of national pride, patriotism and statehood. In: Statalitatea Moldovei: continuitatea istorică şi perspectiva dezvoltării, 24-25 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2017, pp. 764-770. ISBN 978-9975-56-439-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Statalitatea Moldovei: continuitatea istorică şi perspectiva dezvoltării 2017
Conferința "Statalitatea Moldovei: continuitatea istorică şi perspectiva dezvoltării"
Chișinău, Moldova, 24-25 martie 2017

The influence of cultural tourism on the formation of national pride, patriotism and statehood

Impactul turismului cultural asupra creşterii mîndriei naţionale, a patriotismului şi statalităţii

Влияние культурного туризма на формирование национальной гордости, патриотизма и государственности

CZU: 338.486

Pag. 764-770

Gribincea Alexandru1, Zeadi Hani2, Hamad Nimer2
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Necunoscută, Israel
 
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2018


Rezumat

Asupra formării valorilor morale ale societăţii o influenţă prioritară îi revine culturii, mândriei naţionale, patriotismului, mass-media, şi în special a turismului cultural. Problemele etno-culturale şi dezvoltarea conştiinţei naţionale capătă o semnificaţie deosebită în profunzimea înţelegerii sociale şi filosofice. Acesta este conectat cu procesele socio - politice, istorice şi culturale, care au loc în prezent în ţară – avantajele economice, competitivitatea social-economică. Mândria naţională - unul dintre tipurile de atitudini pozitive sociale (atitudine), vizând ţara în ansamblu sau realizările sale concrete. Specificul mândriei naţionale este legat de contextul său comunicativ, deoarece mândria este un mesaj adresat altora pentru aprobare. În cazul mândriei naţionale, important este aprecierea oamenilor din alte ţări. A fi patriot, nu înseamnă doar a ne declara, ci de a ne comporta în anumite situaţii, pe baza unor principii morale înalte, care alcătuiesc sentimentul de patriotism, dragoste faţă de patria lor, să fie pregătită să lupte pentru ea pentru atingerea victoriei. Cum se pot combina toate aceste componente pentru a atinge scopurile societăţii. Autorii înaintează ipoteza că acesta poate fi atins prin sporirea atractivităţii cultural-turistice, prin anumite elemente ale dezvoltării turismului cultural.  

A great influence on the formation of moral values of society belong to culture, national pride, patriotism, media and in particular to cultural tourism. Ethno-cultural issues and developing national consciousness acquires special significance in social and philosophical depth of understanding. It is connected with socio - political, historical and cultural processes that currently take place in the country. National pride is one of the types of positive social attitudes regarding the country as a whole or  its concrete achievements. Specifics of national pride is related to its communicative context, because pride is a message to others for approval. In case of national pride, the appreciation of the people from other countries is important. The authors forward the hypothesis that this can be achieved by increasing the attractiveness of cultural tourism by certain elements of cultural tourism development.

Cuvinte-cheie
turism cultural, creşterea economică, patriotism, statalitate,

mândrie naţională