Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1350 116 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-23 14:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.046:94 (13) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4112) |
Всеобщая история (533) |
SM ISO690:2012 DOBRE, Violeta. Metode moderne folosite in predarea istoriei. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2017, nr. 1(5), pp. 206-215. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | |||||||||
Numărul 1(5) / 2017 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | |||||||||
|
|||||||||
CZU: 37.016.046:94 | |||||||||
Pag. 206-215 | |||||||||
|
|||||||||
Descarcă PDF | |||||||||
Rezumat | |||||||||
Lucrarea de faţă prezintă importanţa disciplinei istorie in dezvoltarea personalităţii copilului, a cunoaşterii evenimentelor din trecutul omenirii. Această disciplină este introdusă la clasa a IV- a şi este foarte important ca aceasta să fie introdusă într-o manieră atractivă care să îi motiveze şi să îi antreneze pe elevi în redescoperirea istoriei, şi nu prin memorarea datelor şi locurilor importante din trecut. Această lucrare prezintă şi modul în care trebuie să alegem metodele active, când trebuie sa le folosim ci si modul in care acestea se desfășoară, ținând cont de particularitățile fiecăreia. Un rol foarte important îl prezintă climatul clasei de elevi. Una din metodele care ar putea fi folosita la aceasta disciplina este problematizarea. Este o metoda care pune elevul în situații-problemă și care îi antrenează pe elevi în a rezolva, folosind surse istorice, această situaţie problemă. O altă metodă, care poate fi folosită este comparaţia, prin care elevii trebuie să găsească asemănări şi deosebiri între elementele date. O metodă care dezvoltă învățarea independentă, operarea cu surse istorice, presupune capacitatea de analiză şi sinteză a informaţiilor studiate este metoda investigaţiei. Întrucât istoria face referire la trecut, evenimente la care elevii nu au participat direct, putem apela la metoda modelarea, prin folosirea substitutelor şi prin crearea unor analogii pentru a putea fi mai bine înțelese conţinuturile. Metoda asaltului de idei este o metodă care permite exprimarea liberă a ideilor, încurajează spontaneitatea copiilor, interzice atacarea persoanelor, ci doar a ideilor lor, are ca rezultat strângerea cât mai multor idei la situaţia prezentată iniţial. De asemenea se mai folosesc şi alte metode moderne de invăţare, studiu de c a,tabelul conceptelor, metoda Philips 6-6, metoda ciorchinelui. Fiecare metodă folosită intr-un mod corect, respectând regulile acestora, duce la rezultate optime, stimulează încrederea în sine, încurajează colaborarea, schimbul de idei. |
|||||||||
|