Metode moderne folosite in predarea istoriei
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1273 113
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 11:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:94 (13)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
Всеобщая история (525)
SM ISO690:2012
DOBRE, Violeta. Metode moderne folosite in predarea istoriei. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2017, nr. 1(5), pp. 206-215. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(5) / 2017 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Metode moderne folosite in predarea istoriei
CZU: 37.016.046:94

Pag. 206-215

Dobre Violeta
 
Şcoala Gimnazială Romanu, jud. Brăila
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2017


Rezumat

Lucrarea de faţă prezintă importanţa disciplinei istorie in dezvoltarea personalităţii copilului, a cunoaşterii evenimentelor din trecutul omenirii. Această disciplină este introdusă la clasa a IV- a şi este foarte important ca aceasta să fie introdusă într-o manieră atractivă care să îi motiveze şi să îi antreneze pe elevi în redescoperirea istoriei, şi nu prin memorarea datelor şi locurilor importante din trecut. Această lucrare prezintă şi modul în care trebuie să alegem metodele active, când trebuie sa le folosim ci si modul in care acestea se desfășoară, ținând cont de particularitățile fiecăreia. Un rol foarte important îl prezintă climatul clasei de elevi. Una din metodele care ar putea fi folosita la aceasta disciplina este problematizarea. Este o metoda care pune elevul în situații-problemă și care îi antrenează pe elevi în a rezolva, folosind surse istorice, această situaţie problemă. O altă metodă, care poate fi folosită este comparaţia, prin care elevii trebuie să găsească asemănări şi deosebiri între elementele date. O metodă care dezvoltă învățarea independentă, operarea cu surse istorice, presupune capacitatea de analiză şi sinteză a informaţiilor studiate este metoda investigaţiei. Întrucât istoria face referire la trecut, evenimente la care elevii nu au participat direct, putem apela la metoda modelarea, prin folosirea substitutelor şi prin crearea unor analogii pentru a putea fi mai bine înțelese conţinuturile. Metoda asaltului de idei este o metodă care permite exprimarea liberă a ideilor, încurajează spontaneitatea copiilor, interzice atacarea persoanelor, ci doar a ideilor lor, are ca rezultat strângerea cât mai multor idei la situaţia prezentată iniţial. De asemenea se mai folosesc şi alte metode moderne de invăţare, studiu de c a,tabelul conceptelor, metoda Philips 6-6, metoda ciorchinelui. Fiecare metodă folosită intr-un mod corect, respectând regulile acestora, duce la rezultate optime, stimulează încrederea în sine, încurajează colaborarea, schimbul de idei.

This article presents important discipline of history in developing the child’s personality,knowledge of events in human history.This discipline is introduced in the class IV and it is very important that it be introduced in a attractive manner to motivate and to train students in rediscovering history,and not by memorizing data and important place from the past. This article presents and a way about how we should choose active methods, when need to use them, but also how they are unfold, taking count the particularity of each one. A very important role it presents classroom students climate. One of the methods that could be used to this discipline is questioning. It is a way/tack that puts the student in issues questions that engage students to solve using historical sources,in the background problem. Another method that can be used is the comparison by which students must find similarities and differences between data elements. Another way to develop independent learning, handling of historical sources, suppose the ability to analysis and synthesis of information studied is the investigation method. As history refers to past events at which students did not participate directly, we can appeal to the method of modeling, using substitutes and by creating analogies to be better understood contents. The method of assaulting ideas (Brainstorming) is a tack that allows the free expression of ideas, encourages spontaneity of children, bans attacking people, but only ideas, results to gathering many ideas about presented situation. Also are used other modern learning methods, case study, concept, method Philips 6-6, the cluster method. Each method used in the right manner, respecting their rules, lead to optimum results, boosts self-esteem, encourages collaboration and exchange of ideas.