Valorificarea inteligențelor multiple în învățământul primar
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
943 96
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 17:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.015.3 (59)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2016)
SM ISO690:2012
MOGÎLDEA (IUZU), Iulianna. Valorificarea inteligențelor multiple în învățământul primar. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2017, nr. 1(5), pp. 92-108. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(5) / 2017 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Valorificarea inteligențelor multiple în învățământul primar
CZU: 373.3.015.3

Pag. 92-108

Mogîldea (Iuzu) Iulianna
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2017


Rezumat

O inteligenţă este un mod de a rezolva probleme şi de a dezvolta produse considerate ca valori cel puţin într-o cultură. Teoria lui Hovard Gardner despre inteligenţele multiple este considerată cea mai profundă pătrundere în domeniul educaţiei. Studiind modul în care oamenii din întreaga lume rezolvă diversele probleme, Gardner a identificat nouă tipuri de inteligenţe: lingvistică, muzicală/ritmică, naturalistă, logică/matematică, spaţială/vizuală, kinestetică a corpului, intrapersonală, interpersonală, existenţială. Astfel, teoria inteligenței multiple impune ca învățătorii să recunoască și să educe o gamă largă de talente și abilități.

Une intelligence est un moyen de résoudre les problèmes et développer des produits considérées comme des valeurs au moins dans une culture. La théorie de Howard Gardner sur les intelligences multiples elle est considérée comme la plus profonde pénétration dans l'éducation. Étudier comment les gens dans le monde résoudre divers problèmes, Gardner a identifié neuf types d'intelligences: linguistique, musical / rythmique, naturaliste, logique / mathématique, spatiale / visuelle, kinesthésique, intrapersonnelle, interpersonnelle, existentielle. Si, la théorie des intelligences multiples oblige les enseignants à reconnaître et à sensibiliser un large éventail de talents et de compétences.

Cuvinte-cheie
inteligenţă, inteligențe multiple,

individualizarea Învățământului