Actul comunicativ oral şi scris. Modalităţi de elaborare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
636 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-02 11:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:[811.135.1+821.135.1] (13)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3950)
Балканские романские языки (1457)
Литература на балканских романских языках (2090)
SM ISO690:2012
STATE, Livia. Actul comunicativ oral şi scris. Modalităţi de elaborare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 1(77), pp. 13-16. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(77) / 2013 / ISSN 1810-6455

Actul comunicativ oral şi scris. Modalităţi de elaborare
CZU: 37.016.046:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 13-16

State Livia
 
Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 august 2017


Rezumat

Competenţele comunicative, formate în timpul anilor de şcoală, se dovedesc extrem de utile şi necesare pe parcursul vieţii. Datoria profesorului de limba română este să exploateze la maxim ocaziile de exersare a abilităţilor comunicative, adaptate diverselor situaţii cotidiene. Propunem mai jos cîteva modalităţi de aplicare la clasă a unor exerciţii menite să contribuie la producerea unor acte comunicative situaţionale: înţelegerea şi redactarea unui articol de fapt divers, a unui text de felicitare, întreţinerea unei pagini de blog, precum şi elaborarea comentariilor virtuale. În acest context, eseul colectiv poate trezi elevilor gustul pentru textul scris. Producerea unui text în clasă prin aplicarea unui algoritm are ca scop automatizarea elaborării lui în diverse situaţii în afara şcolii.

Les compétences communicatives formées durant les années scolaires s’avèrent extrêmement utiles et nécessaires à chaque personne tout au long de sa vie. L’obligation du professeur de langue roumaine est d’exploiter au maximum les occasions permettant d’exercer des compétences communicatives qui soient adaptées aux diverses situations de vie. Dans l’article mentionné ci-dessous, on vous propose quelques modalités de mettre en application en classe certains exercices censés contribuer à la production d’actes communicatifs situationnels: la compréhension et la rédaction d’un article de fait divers, la rédaction d’un message de félicitation, l’entretien d’une page de blog, ainsi que l’élaboration des commentaires virtuels. Dans ce contexte, l’essai collectif peut éveiller chez les élèves le gout du texte écrit. La production d’un texte en classe par l’intermédiaire de l’application d’un algorithme a pour but l’automatisation de son élaboration en diverses situations extrascolaires.

Cuvinte-cheie
langue roumaine,

compétences communicatives, rédaction d’un article, actes communicatifs situationnels, message de félicitation, élaboration des commentaires virtuels

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>State, L.</dc:creator>
<dc:date>2013-04-24</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'>Competenţele comunicative, formate în timpul anilor de şcoală, se dovedesc extrem de utile şi necesare pe parcursul vieţii. Datoria profesorului de limba română este să exploateze la maxim ocaziile de exersare a abilităţilor comunicative, adaptate diverselor situaţii cotidiene. Propunem mai jos cîteva modalităţi de aplicare la clasă a unor exerciţii menite să contribuie la producerea unor acte comunicative situaţionale: înţelegerea şi redactarea unui articol de fapt divers, a unui text de felicitare, întreţinerea unei pagini de blog, precum şi elaborarea comentariilor virtuale. În acest context, eseul colectiv poate trezi elevilor gustul pentru textul scris. Producerea unui text în clasă prin aplicarea unui algoritm are ca scop automatizarea elaborării lui în diverse situaţii în afara şcolii. </dc:description>
<dc:description xml:lang='fr'>Les compétences communicatives formées durant les années scolaires s’avèrent extrêmement utiles et nécessaires à chaque personne tout au long de sa vie. L’obligation du professeur de langue roumaine est d’exploiter au maximum les occasions permettant d’exercer des compétences communicatives qui soient adaptées aux diverses situations de vie. Dans l’article mentionné ci-dessous, on vous propose quelques modalités de mettre en application en classe certains exercices censés contribuer à la production d’actes communicatifs situationnels: la compréhension et la rédaction d’un article de fait divers, la rédaction d’un message de félicitation, l’entretien d’une page de blog, ainsi que l’élaboration des commentaires virtuels. Dans ce contexte, l’essai collectif peut éveiller chez les élèves le gout du texte écrit. La production d’un texte en classe par l’intermédiaire de l’application d’un algorithme a pour but l’automatisation de son élaboration en diverses situations extrascolaires. </dc:description>
<dc:source>Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională 77 (1) 13-16</dc:source>
<dc:subject>langue roumaine</dc:subject>
<dc:subject>compétences communicatives</dc:subject>
<dc:subject>rédaction d’un article</dc:subject>
<dc:subject>actes communicatifs situationnels</dc:subject>
<dc:subject>message de félicitation</dc:subject>
<dc:subject>élaboration des commentaires virtuels</dc:subject>
<dc:title>Actul comunicativ oral şi scris. Modalităţi de elaborare</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>