Strategii didactice moderne utilizate la orele de limba şi literatura română
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1794 172
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 15:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:[811.135.1+821.135.1] (30)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1212)
Балканские романские языки (1456)
Литература на балканских романских языках (2087)
SM ISO690:2012
CORNILOV, Ala. Strategii didactice moderne utilizate la orele de limba şi literatura română. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 1(49), pp. 106-112. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(49) / 2016 / ISSN 1811-5470

Strategii didactice moderne utilizate la orele de limba şi literatura română
CZU: 37.02:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 106-112

Cornilov Ala
 
Liceul Teoretic „N.Gogol“, Bălţi
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 30 iunie 2016


Rezumat

Invăţămantul modern preconizează o metodologie axată pe acţiune operatorie, deci pe promovarea metodelor interactive care să solicite mecanismele gandirii, ale inteligenţei, ale imaginaţiei şi creativităţii. Strategiile didactice moderne stimulează libertatea de exprimare a cunoştinţelor, a gandurilor, a faptelor; activizarea tuturor elevilor şi formarea de capacităţi ca: spiritul critic constructiv, independenţă in acţiune, găsirea unor idei creative, indrăzneţe de rezolvarea a sarcinilor de invăţare, ducand la o invăţare mai activă şi cu rezultate evidente. In articol, aducem o serie de argumente şi tehnici in favoarea valorificării strategiilor moderne care au favorizat formarea competenţelor comunicative de care au nevoie elevii pentru a fi mai independenţi in reflecţiile şi acţiunile lor, a deveni mai responsabili şi mai cooperanţi in relaţiile cu alte persoane in procesul de predare a limbii şi literaturii romane.

Modern education (foresees,) suggests a methodology focused on operational actions, thus promoting interactive methods that require mechanisms of thought, intellect, imagination and creativity. Modern teaching strategies foster freedom of expressing students’ ideas, thoughts, facts; the activity of all pupils and building such capacities as: constructive critical thinking, independence in actions, finding creative ideas, bold solving learning tasks, leading to more active learning and obvious results. In conclusion, I will bring a series of arguments and techniques for turning modern strategies that favored the formation of communicative skills needed by students to be more independent in their reflections and actions, to become more responsible and cooperative in their relations with others in teaching Romanian language and literature.

Cuvinte-cheie
strategie didactică, metodă, tehnică, gândire critică, activitate, motivaţie, studiul de caz, învăţare activă, competenţă comunicativă