Influenţa mecanismului de formare a preţurilor asupra performanțelor întreprinderii
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
868 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 14:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.5:005.332.1:658.1 (1)
Цены. Ценообразование. Издержки производства. Себестоимость (108)
Деятельность в сфере управления (431)
Типы предприятий. Финансы (320)
SM ISO690:2012
ZAHARCO, Silvia. Influenţa mecanismului de formare a preţurilor asupra performanțelor întreprinderii . In: Economica, 2015, nr. 3(93), pp. 40-48. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(93) / 2015 / ISSN 1810-9136

Influenţa mecanismului de formare a preţurilor asupra performanțelor întreprinderii
CZU: 338.5:005.332.1:658.1
JEL: D49; O12

Pag. 40-48

Zaharco Silvia
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 26 octombrie 2015


Rezumat

În domeniul economic, prezenţa preţului este evidentă, fiindcă, în categoria de preţ, sunt întrunite toate problemele de dezvoltare economică: producţia, mărfurile, munca, informaţia, capitalul, investiţiile, transporturile, serviciile, folosirea pământului etc. În activitatea oricărei întreprinderi producătoare de bunuri şi servicii, preţul deţine un rol special, de maximă importanţă pentru atingerea obiectivului final, pe care şi-l propune – maximizarea profitului. În studierea preţurilor, cunoaşterea conţinutului economic şi a mecanismului formării lor este o premisă hotărâtoare pentru a se înfăptui trecerea de la fundamente teoretice la fundamente practice a modalităţilor și tehnicilor de stabilire a preţurilor.

In the economic field the price’s presence is obvious because the category of price comprises all the problems concerning economic development: production, goods, labour, information, capital, investments, transport, services, land exploitation etc. These relations turn the problem of prices analyses into their scientific investigation. The price is a multidimensional concept which through its economic and psychological valences proves to be both a macroeconomic and a microeconomic tool that can be used by the firm as the basic element in taking its strategic and tactic decisions. In the activity of any firm that produces goods and services the price has a special role of great importance in order to reach the final goal – profit increase.

Cuvinte-cheie
preţ, performanțe, gestiune, întreprindere.,

profit