Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
765 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-27 21:17 |
SM ISO690:2012 BUDECI, Vitalie. Latura subiectivă a infracţiunii de încălcare a regulilor de securitate a circulaţiei sau de exploatare a mijloacelor de transport de către persoana care conduce mijlocul de transport. In: Legea şi Viaţa, 2014, nr. 6(270), pp. 28-33. ISSN 2587-4365. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Legea şi Viaţa | ||||||
Numărul 6(270) / 2014 / ISSN 2587-4365 /ISSNe 2587-4373 | ||||||
|
||||||
Pag. 28-33 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problema laturii subiective a infracţiunii este una dintre cele mai dificile în dreptul penal. Acest lucru se explică prin
faptul că formarea atitudinii faţă de faptă are loc prin interacţiunea persoanei cu circumstanţele obiective, prin intermediul conştientizării şi evaluării, şi poate fi modificată, inclusiv în procesul comiterii infracţiunii. Însăşi formarea atitudinii faţă de faptă pentru a o comite este rezultatul activităţii psihice a făptuitorului. La analiza laturii subiective a infracţiunii este esenţială
atitudinea psihică nu faţă de însuşi faptul încălcării normelor, ci faţă de consecinţele grave apărute, întrucît răspunderea se stabileşte în funcție de consecinţe. |
||||||
Cuvinte-cheie infracţiuni în domeniul transportului rutier, două forme de vinovăţie, latură subiectivă, imprudenţă |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-32498</cfResPublId> <cfResPublDate>2014-06-02</cfResPublDate> <cfVol>270</cfVol> <cfIssue>6</cfIssue> <cfStartPage>28</cfStartPage> <cfISSN>2587-4365</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/32498</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Latura subiectivă a infracţiunii de încălcare a regulilor de securitate a circulaţiei sau de exploatare a mijloacelor de transport de către persoana care conduce mijlocul de transport</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>infracţiuni în domeniul transportului rutier; latură subiectivă; imprudenţă; două forme de vinovăţie</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Problema laturii subiective a infracţiunii este una dintre cele mai dificile în dreptul penal. Acest lucru se explică prin faptul că formarea atitudinii faţă de faptă are loc prin interacţiunea persoanei cu circumstanţele obiective, prin intermediul conştientizării şi evaluării, şi poate fi modificată, inclusiv în procesul comiterii infracţiunii. Însăşi formarea atitudinii faţă de faptă pentru a o comite este rezultatul activităţii psihice a făptuitorului. La analiza laturii subiective a infracţiunii este esenţială atitudinea psihică nu faţă de însuşi faptul încălcării normelor, ci faţă de consecinţele grave apărute, întrucît răspunderea se stabileşte în funcție de consecinţe.</cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>The problem of the subjective aspect of the offense is one of the most difficult problems of criminal law. This is explained by the fact that formation of attitudes towards criminal activity occurs through interaction of the individual with the objective circumstances, through awareness and assessment, and can be modified, including in the process of committing the offense. The formation of attitudes towards criminal activity it is the result of the delinquent’s psychological activity. When analyzing the subjective aspect of the offense, not the psychological attitude to the criminal activity is essential, but to serious consequences occurred, since liability is determined depending on the consequences.</cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2014-06-02T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2014-06-02T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-20368</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2014-06-02T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-20368</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-20368-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2014-06-02T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Budeci</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Vitalie</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>